خوش‌بینی مقام صهیونیستی به تحول در روابط تل‌آویو و ریاض

یک مقام صهیونیستی گفت: مراحل آتی در جریان سفر بایدن نشانگر «شروع روند عادی سازی» روابط تل‌آویو با ریاض است.
کد خبر: ۵۳۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ - 13July 2022

خوش بینی مقام صهیونیستی به تحول در روابط تل آویو و ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تایمز اسرائیل، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در سخنانی، اظهار داشت: تحولات در روابط تل‌آویو و ریاض در سفر بایدن اعلام خواهد شد.

این مقام صهیونیستی گفت: مراحل آتی در جریان سفر بایدن نشانگر «شروع روند عادی‌سازی» روابط تل‌آویو با ریاض است و تحولات ملموس در روابط نوپای اسرائیل و عربستان سعودی در سفر هفته جاری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه اعلام می‌شود.

به گفته این مقام صهیونیستی، روابط نوپا میان تل‌آویو و ریاض یک رابطه بسیار ظریف و شکننده و از بسیاری جهات جدید است.

این مقام صهیونیستی همچنین از خبرنگاران خواسته است تا چند روز دیگر صبور باشند و افزود: اسرائیل طوری عمل می‌کند که گویی گام‌هایی که ما در حال حاضر برمی داریم تنها آغاز روند عادی سازی بین کشور‌ها خواهد بود.

مقام صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «تل‌آویو از تنش زدایی در روابط پرتنش واشنگتن و ریاض از زمان روی کار آمدن بایدن حمایت می‌کند. این هم برای ایالات متحده و هم برای اسرائیل و هم برای امنیت منطقه مهم است.»

بایدن قرار است، روز چهارشنبه وارد فرودگاه بن گوریون تل‌آویو شود و انتظار می‌رود در آنجا با همتای خود اسحاق هرتزوگ و همچنین لاپید و دیگر مقامات ارشد صهیونیستی دیدار کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین روز جمعه پس از دیدار و گفتگو‌ها در تل آویو، عازم ریاض پایتخت عربستان سعودی خواهد شد.

مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گفتند که انتظار می‌رود در جریان سفر جو بایدن به منطقه، نخست وزیر تل آویو و رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه اورشلیم» را امضا کنند.

گفته شده این بیانیه روابط راهبردی بین تل آویو و واشنگتن را مستحکم و تثبیت می‌کند و این سند چند صفحه‌ای خلاصه‌ای از توافق‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سال‌های اخیر است. به گفته این منابع، بیانیه اورشلیم، ماهیت روابط تل آویو و آمریکا را به‌طور کامل توصیف می‌کند.

مقامات صهیونیستی همچنین گفته‌اند که این بیانیه، اولین در نوع خود در ۲۰ سال گذشته خواهد بود و چارچوبی برای مشارکت راهبردی آمریکا و اسرائیل در سال‌های آینده فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار