یادداشت/

حجاب ارزشی منطبق با طبیعت و شأن انسانی

عفاف و حجاب، وقار و متانت زن مسلمان و حافظ شأن بالای اوست؛ با حجاب و عفاف ارزش ها، جایگاه و شأن زن مسلمان بیشتر و بهتر نشان داده می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۳ - 14July 2022

حجاب ارزشی منطبق با طبیعت و شأن انسانی

گروه اجتماعی دفاع‌پرس - سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ؛ حجاب و عفاف، در حقیقت از جمله برکاتی است که اسلام به پیروان خود عرضه داشته است؛ بی تردید حجاب و عفاف برکات و ثمرات بسیاری را در زندگی فردی و اجتماعی انسان، چه زن و چه مرد می‌تواند ایفا کند و در واقع حجاب و عفاف به منزله عصمت و حفظ زنان و مردان از لغزش‌ها و انحرافاتی است که برهنگی و عریانی با خود به همراه دارد.

عفاف و حجاب، وقار و متانت زن مسلمان و حافظ شأن بالای اوست؛ با حجاب و عفاف ارزش ها، جایگاه و شأن زن مسلمان بیشتر و بهتر نشان داده می‌شود؛ حجاب نه تنها محدودیت نبوده و محصوریتی ایجاد نمی‌کند بلکه در واقع زمینه‌ای را برای زن عفیف و پاکدامن ایجاد می‌کند که در آرامش و اطمینان خاطر بیشتر، به فعالیت‌های خود در عرصه‌های اجتماعی و... بپردازد.

حجاب؛ به بانوان تشخص می‌دهد و از جمله نعمت‌های الهی است که اسلام به زنان مسلمان ارزانی داشته است؛ حجاب نوعی پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است که حفظ هر دو عامل می‌تواند سلامت جامعه و افراد آن را به همراه داشته باشد.

امروز در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ما، یکی از محور‌های اصلی که در دستور کار مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد مقابله جدی با حجاب و عفاف است؛  تا بدانجا که سر دسته خودفروخته و وطن فروش ترویج بی حجابی از سوی وزیر امور خارجه آمریکا مورد قدردانی قرار می‌گیرد. چرا که آن‌ها به دنبال ایجاد آندلس دیگری هستند تا با ماهیت زدایی، اساس باور‌ها و اعتقادات مردم ما را تکفیر کنند.

امروز همه ما در مقابل حفظ این فریضه و واجب الهی مکلف هستیم و نباید اجازه دهیم که دشمنان و عناصر و عوامل خودفروخته آن‌ها به اهداف و نیات شوم خود دست پیدا کنند.

مقابله با حجاب و عفاف در حقیقت مقابله با حیا و زیر پا گذاشتن اعتقادات و باور‌های یک ملت است و دشمنان همه تلاش خود را در عرصه‌های مختلف به کار بسته اند تا حجاب و عفاف را در مقابل فرهنگ و تمدن دیرینه ما قرار دهند؛ این در حالی است که جدای از اینکه حجاب و عفاف ریشه در اعتقادات و باور‌های مردم این سرزمین دارد بلکه ریشه در تاریخ ایران زمین نیز دارد چراکه مردمان این سرزمین به حجاب و عفاف شهره بوده اند. همانگونه که لباس‌های سنتی اقوام مختلف ایرانی گواه این حقیقت می‌باشد و به گواه تاریخ هرگز مردمان این سرزمین از بی حجابی و بی عفافی استقبال نکرده اند بلکه در مقابل کسانی که به دنبال زدودن این مهم در فرهنگ کشور بوده اند مردانه و جانانه ایستادند و از جان خود مایه گذاشتند تا به حریم حجاب و عفاف آنان خدشه‌ای وارد نشود. همچنانکه در حادثه مسجد گوهرشاد در مقابل رضاخانی که مزدور بیگانگان بود، ثابت کردند که تا پای جان حافظ حجاب و عفاف و اعتقادات خود هستند و هرگز حجاب و عفاف خود را با برهنگی و بی حیایی معاوضه نخواهند کرد.

حجاب به زن، این امکان را می‌دهد که با حفظ جایگاه واقعی خود در عرصه‌های مختلف اجتماعی و... فعالیت داشته و نقش آفرینی کند چرا که حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت و شان انسانی و انسان ذاتا از برهنگی بیزار است. در فرهنگ غرب زن کالایی مصرفی است که ملعبه و بازیچه دست مردان است و اینجاست که حجاب در فرهنگ اسلام موجب تعالی و تکریم زنان است که برای آنان مصونیت و امنیت و آرامش خاطر به همراه دارد.

حجاب و عفاف از جمله مسائلی است که همه افراد جامعه باید در حفظ و نگهداشت آن نقش آفرینی کنند و در برهه کنونی با توجه به هجمه‌های همه جانبه دشمنان علیه حجاب و عفاف، همه ما باید خود را در این امر سهیم بدانیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها