نماینده ولی فقیه در مازندران:

اجرای عدالت بزرگترین معروف است

«محمدی لائینی» با بیان اینکه بزرگترین معروف اجرای عدالت است، گفت: کم کاری‌ها در ادارات یکی از منکرات است.
کد خبر: ۵۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ - 14July 2022

پیاده شدن معروف‌ها باید مورد توجه همگان باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر با عنوان «حکمرانی عادلانه، زیست عفیفانه، جهاد تبیین» که در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد، با گرامیداشت عید غدیر و ولادت امام هادی (ع) اظهار داشت: پیاده شدن معروف‌ها و زدوده شدن منکرات مهم و ضروری است و باید مورد توجه همگان باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اگر منکر در دستگاهی اتفاق بیفتد زببنده نیست چرا که کارکنان از بیت المال حقوق می‌گیرند و باید ضوابط و شئونات اسلامی را رعایت کنند، گفت: همچنین فساد‌هایی ریشه در دستگاه‌ها دارد که زمینه بدبینی ملت به نظام و اصل نظام به نام اسلام ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه پاکسازی دستگاه‌ها از همه نوع منکر وظیفه امربه معروف و نهی از منکر است، افزود: نهاد‌هایی که متولی صلاح، درستی، راستی، معروف و پاکی در دستگاه‌ها هستند باید با هم تلفیق و ترکیب شوند. یعنی مسئول بسیج، عقیدتی، حراست و مدیر ارشد دستگاه هم عضو شورای امربه معروف و نهی از منکر اداره باشند تا شاهد ریشه کن شدن منکرات باشیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما این بوده که صدای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شنیده نمی‌شد، چنانچه صدای بعضی از مسائل پژوهشی در حوزه دانشگاه‌ها انجام می‌شود در دستگاه‌های اجرایی شنیده نمی‌شود یعنی بازخورد پژوهش‌ها در دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه پژوهش نخبگان معیار دستگاه‌های اجرایی قرار نمی‌گیرد و جای بسی تاسف دارد، تصریح کرد: امربه معروف هم هرچه تلاش می‌کند صدای این ستاد به دستگاه‌های اجرایی نمی‌رسد. باید در ادارات کارایی و میدان عمل به این ستاد داده شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه این شورا ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند تا دستگاه تابعه اصلاح شود، گفت: بدحجاب‌هایی که در جامعه دیده می‌شوند از اقشار مختلف هستند اگر ادارات اصلاح شوند اوضاع حجاب و عفاف بهتر خواهد شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه بزرگترین معروف اجرای عدالت است و کم کاری‌ها در ادارات یکی از منکرات است، از ماده ۱۰۰به عنوان منکر یاد کرد و گفت: خروجی این ماده متروپل‌هایی است که با جان مردم بازی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: بحث تربیت مهم است و اگر معلمی مقید به رعایت شئونات اسلامی نباشد نمی‌تواند دانش آموزانی ملتزم به آموزه‌های اسلامی تربیت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها