نماینده مردم در مجلس:

شورای نگهبان ضامن حفظ سلامت و بقای انقلاب اسلامی است

ویس کرمی با بیان اینکه شورای نگهبان ضامن حفظ سلامت و بقای انقلاب اسلامی است، گفت: شورای نگهبان با دقت تمام صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی می‌کند و چون به دشمنان اجازه نفوذ نمی‌دهد، مورد هجمه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳ - 17July 2022

شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان انتخابات را با دقت بررسی می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهرداد ویس کرمی» نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره جایگاه شورای نگهبان، اظهار داشت: وجود شورای نگهبان در کشور ما هم مبتنی بر تجربه تاریخی و انقلاب مشروطه و هم مبتنی بر انقلاب اسلامی است. قوانین ما باید مبتنی بر احکام الهی و قانون اساسی باشد و لازم است مفسر قانون اساسی داشته باشیم که شورای نگهبان این وظیفه را بر عهده دارد.  

ویس کرمی گفت: طبق قانون اساسی، مجلس بدون شورای نگهبان اعتباری ندارد و شورای نگهبان علاوه بر تفسیر قانون اساسی، موظف است قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را نیز از نظر عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی بررسی کند.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی درباره علت هجمه‌ها به شورای نگهبان، تصریح کرد: یکسری افراد، جریان‌ها و دشمنان انقلاب نمی‌خواهند که قوانین و مقررات ما مطابق با قانون اساسی که برگرفته از شرع مقدس است، باشد و به همین دلیل علیه شورای نگهبان مطالبی را مطرح می‌کنند.

ویس کرمی ادامه داد: وظیفه دیگر شورای نگهبان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است که شورای نگهبان با دقت تمام صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی می‌کند، اجازه نفوذ به دشمنان نمی‌دهد و به همین دلیل مورد هجمه و انتقاد دشمنان و معاندان قرار می‌گیرد.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر نهادی که بشر غیر معصوم بر سرکار است، ممکن است انتقاداتی به عملکرد آن نهاد وارد باشد، اما در مجموع عملکرد شورای نگهبان بسیار خوب بوده است و این نهاد نقش کلیدی در انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار داشت: هجمه‌های زیاد دشمنان علیه شورای نگهبان نشان می‌دهد که این نهاد به وظایف خود به خوبی و درستی عمل می‌کند، چرا که دشمنان معمولاً نقطه مقابل خودشان را آماج انتقادات غیرمنصفانه و حملات قرار می‌دهند و هجمه‌های آنان به شورای نگهبان بر مبنای انصاف نیست.

نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان نبود یا نباشد، اصل انقلاب اسلامی هم نمی‌تواند دوام پیدا کند و جایگاه شورای نگهبان بسیار کلیدی است. بزرگانی که قانون اساسی را نوشتند، به این مسئله مهم توجه داشتند و شورای نگهبان را ضامن حفظ سلامت و بقای انقلاب اسلامی قرار دادند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار