نماینده مردم در مجلس:

شورای نگهبان انقلاب اسلامی را از امواج سهمگین توطئه‌ها حفظ کرد

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد شورای نگهبان را سبب حفظ کشتی انقلاب از امواج سهمگین توطئه دشمنان دانست و گفت: امام راحل با هوشمندی نهادی تأسیس کردند تا سبب ادامه راه انقلاب اسلامی بدون انحراف شود.
کد خبر: ۵۳۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 16July 2022

شورای نگهبان انقلاب را از امواج سهمگین توطئه‌ها حفظ کرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مجید ناصری‌نژاد» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره عملکرد شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این شورا، اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است و در ۴۳ سال گذشته یکی از اهرم‌هایی بوده که توانسته اعتدال و پیشرفت نظام را در راستای همان حرکت اولیه انقلاب حفظ و تثبیت کند.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با تشبه ایران اسلامی به کشتی که در دریایی با امواج سهمگین همچنان پایدار به راه خود ادامه می‌دهد، گفت: در این مسیر ممکن است افراد یا گروهی‌هایی باشند که بخواهند این کشتی را از مسیر اصلی خود خارج کنند. ولی امام راحل با هوشمندی نهادی به نام شورای نگهبان تاسیس کردند تا کشتی انقلاب از توطئه‌های مختلف دشمنان مصون مانده و به راه خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته متاسفانه برخی از احزاب، گروه‌ها، افراد نفوذی و جریان‌های ضدانقلاب توانسته بودند در دوره‌های مختلف در دولت و مجلس نفوذ کنند، که اگر شورای نگهبان مقابل آن‌ها سد نمی‌شد، حتما انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف می‌شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس یادآور شد: شورای نگهبان با بهره بردن از شجاعت، بصیرت، ثبات و توانمندی توانست برابر بسیاری از توطئه‌ها ایستادگی کند و نقشه دشمنان را خنثی کند. البته در این مدت فشار‌های سنگینی هم علیه شورای نگهبان انجام شد، ولی این شورا محکم بر اصول اولیه انقلاب ایستاد و درباره آن با هیچ فرد و گروه و جناحی معامله نکرد.

بر اساس این گزارش، ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و همه پرسی وظیفه شورای نگهبان است. همچنین تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی از دیگر وظیفه مهم این شورا است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار