سخنگوی شورای نگهبان:

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها در شورای نگهبان تأیید شد

طحان نظیف گفت: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مجلس مجدداً بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت.
کد خبر: ۵۳۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 16July 2022

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها در شورای نگهبان تأیید شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری، ضمن تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیر، اظهار داشت: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که چهارشنبه هفته گذشته مصوبه مجلس مجدداً بررسی و تایید شد و این لایحه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی ادامه داد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در هشت جلسه در شورای نگهبان به صورت مفصل بررسی شد. متن نهایی آن در حال نگارش در شورای نگهبان است و طی روز‌های آینده جهت رفع ایرادات به مجلس ارسال خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن توسط شورای نگهبان واجد برخی اشکالات و ابهامات شناخته شد.

وی گفت: ما در حال حاضر ورود محتوایی به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی نداریم و این موضوع در صلاحیت دولت و مجلس است.

وی تاکید کرد: وظایف و صلاحیت‌های مجلس براساس قانون مشخص است که شامل قانون گذاری و نظارت است. البته وظیفه نظارت و پیگیری امور، به معنای دخالت در امور اجرا نیست و در عین حال، پیگیری و نظارت بر قوانین وضع شده هم نباید دخالت تلقی شود.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی درباره نقاط ضعف این نهاد تاکید کرد: ارزیابی عملکرد شورای نگهبان برعهده مردم، نخبگان و رسانه هاست.

وی ادامه داد: ما در شورای نگهبان اقدامات زیادی انجام می‌دهیم مثلا در بررس مصوبات جلسات متعددی با نخبگان، دستگاه‌ها و افراد مختلف داریم و فکر می‌کنم در این جهت باید اطلاع رسانی بیشتری داشته باشیم.

در حال تکمیل... 

نظر شما
پربیننده ها