معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم دارد

حسینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهارداشت: دولت برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای کنترل بازار و بهبود شرایط اقتصادی مردم دارد و اولین مدعی برخورد با هرگونه فساد و اختلاس است.
کد خبر: ۵۳۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 09July 2022

دولت برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون معاون پارلمانی رئیس جمهور با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار و در خصوص آخرین وضعیت استان و نیز برنامه‌های دولت در عرصه‌های داخلی و خارجی بحث و تبادل نظر کردند.

وی در این دیدار با اشاره به اقدامات گسترده دولت در عرصه‌های داخلی و خارجی اظهار داشت: امروز دولت با برنامه ریزی‌های دقیق و تلاش شبانه روزی ضمن جبران کسری و کمبود‌های بجا مانده از دوره گذشته، اقدامات بزرگی را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی انجام داده است. قطعاً با اقداماتی که دولت آغاز کرده است، نتایج آن بزودی آشکار و شرایط اقتصادی مردم و کشور روز به روز بهتر خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امروز دولت در عرصه جهانی از موضع قدرت و عزت در مسیر تعامل حداکثری با همه کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه در راستای تامین منافع ملت ایران گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: دولت برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای کنترل بازار و بهبود شرایط اقتصادی مردم دارد و اولین مدعی برخورد با هرگونه فساد و اختلاس است.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز در این دیدار تلاش و فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر دولت و شخص رئیس جمهور را قابل تقدیر و ستودنی دانست و اظهار داشت: امروز ملت ایران در سایه اقتدار و مقاومت در دنیا عزیز است و برخلاف گذشته که آب خوردن مردم را نیز به خارج گره زده بودند و ملت را تحقیر می‌کردند، این دولت در هیچ عرصه‌ای خود را وابسته به خارج نمی‌داند و با عزت و اقتدار در مسیر رفع مشکلات حرکت می‌کند.

آیت الله فلاحتی گفت: اینکه دولتی روی کار آمده است که از خاستگاه مردمی و ارزشی برخوردار است، باعث خرسندی می‌باشد و یقین داریم با اقدامات بزرگی که آغاز کرده در آینده‌ای نه چندان دور قله‌های بالایی را فتح خواهیم کرد.

وی در ادامه با انتقاد از ضعف حوزه اطلاع رسانی دولت، گفت: دولت در چندین حوزه اقدامات و تحول اساسی آغاز کرده است و باید در حوزه تبیین نیز کار عمده‌ای صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در پایان با اشاره با آشنایی خویش از سید محمد حسینی و با تجلیل از روحیه انقلابی و تلاش مجاهدانه وی در عرصه‌های مختلف خدمت، اظهار داشت: او در دوره وزارت ارشاد اسلامی، منشا خیرات و برکات فراوانی بوده و امروز نیز در حوزه مسئولیت خود فعالانه ظاهر شده و همزمان در حوزه جهاد تبیین پیشگام است.

 

 

همچنین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان گیلان در همایش روز شهرداری و دهیاری نیز شرکت کرد.

حسینی در این همایش به فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های دولت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: دولت مردمی تلاش می‌کند تا کشور را از رکود و رخوتی که در آن ایجاد شده بود خارج کرده و شرایط زندگی را برای مردم آسان‌تر کند.

وی ادامه داد: امروز آیت الله رئیسی با روحیه جهادی و انقلابی به صورت شبانه روزی و خستگی ناپذیر مشغول فعالیت است و لازم است این روحیه در میان همه مدیران و کارکنان تسری یابد تا شاهد تحولات بزرگی در کشور باشیم.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه بخاطر ناکارآمدی‌ها و گرفتاری‌هایی که برای مردم ایجاد شده بود، اعتماد عمومی مردم لطمه دیده است و امروز وظیفه داریم با جبران کمبود‌های گذشته، اعتماد عمومی را که سرمایه بزرگ اجتماعی است احیا کنیم.

حسینی گفت: دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه نشان داده که با عزم راسخ و اراده استوار می‌توان گام‌های بلندی در رفع مشکلات و گره‌گشایی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم برداشت و با تغییر شرایط به نفع مردم، نظام الگو و الهام بخشی را به جهان معرفی کرد.

وی افزود: نامگذاری روزی به نام شهرداری و دهیاری اقدامی نمایشی و تشریفاتی نیست، هدف از این نامگذاری آشنایی مردم و جامعه با فعالیت‌ها و خدمات این دو نهاد مردمی است و باید از این فرصت برای این منظور و ارتقای منزلت و هم افزایی بیشتر استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت شعار اصلی جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: امام راحل بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی را تاسیس کردند و جوانان بدون هیچ چشم داشتی، راهی آبادانی روستا‌ها شدند و امروز نیز جوانان و دانشجویان در قالب اردو‌های جهادی در مناطق محروم حضور می‌یابند و رییس جمهور نیز توجهی ویژه‌ای به تقویت فعالیت‌های جهادی در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: باید با افزایش سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی، جاذبه‌های لازم را در روستا‌ها فراهم کنید تا روستاییان با انگیزه مضاعفی به کار و تولید در محل سکونت خود بپردازند.

حسینی با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور اظهار داشت: متاسفانه در مقطعی رکودی بر کشور حاکم شده بود که حتی بعضا بودجه کافی برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص نمی‌یافت، اما امروز دولت مصمم است اعتبارات لازم را برای راه اندازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهد و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، برای هر پروژه پیوست عدالت ارائه می‌دهد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید به وضع موجود بسنده و اکتفا کنیم، گفت: لازم است از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد امید و نشاط در میان مردم و توسعه و آبادانی کشور استفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه دولت از فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند گفت: وزیر کشور در هیات دولت مدافع اصلی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و دولت هم خود را مکلف می‌داند در حد امکان از این دو نهاد حمایت و پشتیبانی کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشور در بخش معادن، صنعت، کشاورزی و ترانزیت اظهار داشت: دولت مصمم است همه ظرفیت‌های موجود در کشور را در راستای رفاه و آسایش مردم و پیشرفت و آبادانی کشور فعال کند.

در پایان این مراسم با حضور معاون امور مجلس رییس‌جمهور از منتخبین حوزه شهرداری و دهیاری‌های استان گیلان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار