رضایی:

دولت به دنبال حل چالش اقتصادی با سیاست‌های درست مالی است

معاون اقتصادی رئیس جمهوری رضایتمندی مردم را اولویت اساسی و راهبردی دانست و گفت: دولت سیزدهم به دنبال حل چالش اقتصادی با سیاست‌های درست مالی است.
کد خبر: ۵۳۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ - 02July 2022

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهوری روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار ملی، استانی و شهرستانی که با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیازمند همت و تدبیر جمعی برای تداوم مسیر پرافتخار این نظام مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت کشور همچون مجاهدی خستگی ناپذیر و ارزشی به صورت شبانه روز در تلاش و فعالیت است؛ ادامه داد: باید آستین همت را برای خدمت رسانی به مردم عزیز کشور بالا بزنیم و نشان دهیم که کشور با وجود شرایط تحریمی دشمن قادر به پیشرفت همه جانبه است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری اضافه کرد: ناکارآمدی‌های گذشته و استفاده نکردن از فرصت‌ها، وضعیت زندگی اقتصادی مردم را تنگ ساخته است که باید هر چه سریع‌تر با همت جمعی از این شرایط خارج شویم.

رضایی با بیان اینکه آرامش و رضایتمندی مردم عزیز ایران، اولویتی اساسی و راهبردی است؛ تصریح کرد: راه و مسیر غلبه بر دشمن در جلب اعتماد عمومی است. امروز کسب رضایتمندی مردم بزرگترین جهاد است و همگی باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی، ایستادگی برابر تهدیدات دشمن را عامل بزرگی برای موفقیت دانست و تاکید کرد: نباید برابر تهدیدات دشمن عقب نشینی کرد بلکه باید با شهامت و بصیرت، از دل مقاومت فرصت سازی کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری به تجربه هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به روشنی نشان داد که از دل تهدیدات چه فرصت‌ها و دستاوردهایی می توان خلق کرد.

وی به ضرورت الگوگیری از دوران هشت سال دفاع مقدس در برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی کشور تاکید کرد و یادآور شد: امروز رئیس جمهور به دنبال ریل گذاری صحیح در اقتصاد کشور است و باید با به صحنه آوردن مردم بتوانیم موفقیت های بزرگ اقتصادی را در کشور رقم بزنیم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به شعار"ما می توانیم"؛ گفت: تحقق این شعار در گرو خودباوری و فعال سازی همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.

سند تحول اقتصادی دولت از دیگر محورهای مورد اشاره رضایی در نشست امروز بود که گفت: این سند با استفاده از ظرفیت نخبگانی و اندیشکده‌ای کشور طراحی شده و باید با هم افزایی ظرفیت‌های داخلی کشور تحقق عملیاتی یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری خود بر ضرورت فعال سازی ظرفیت های استانی در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور تاکید کرد و ادامه داد: هر استانی دارای منابع و ظرفیت های خاص است و باید معاونان اقتصادی استانداری های سراسر کشور با احصاء دقیق این ظرفیت‌ها بتوانند تولید و اشتغال را در استان فعال سازند.

رضایی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای تولید و اشتغال پیش بینی شده و استانداران سراسر کشور باید از این فرصت برای فعال سازی ظرفیت های اقتصادی استفاده بهینه را داشته باشند.

رضایی، تورم را یکی از معضلات اقتصاد ایران طی پنج دهه اخیر نامید و گفت: یکی از تلاش‌های جدی دولت حل این چالش اقتصادی با سیاست های درست مالی است و باید در این خصوص همه ظرفیت ها به کار گرفته شود.

معاون رئیس جمهوری به موضوع مهم سیاست خارجی همه جانبه و متوازن دولت سیزدهم هم اشاره کرد و افزود: نگاه دولت در حوزه سیاست خارجی فعال شدن همه ظرفیت ها به خصوص توسعه روابط با همسایگان و قدرت‌های بزرگ آسیایی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها