نماینده مردم در مجلس:

مراودات بانکی ایران و روسیه مشکلات تحریمی ۲ کشور را حل می‌کند

صفایی گفت: مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه بسیاری از مشکلات تحریمی ۲ کشور را حل و فصل خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ - 17July 2022

مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه مشکلات تحریمی ۲ کشور را حل می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد صفایی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به کشورمان، اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی با روسیه دستاورد‌های اقتصادی قابل توجهی را برای ایران به همراه دارد.

صفایی گفت: یکی از دستاورد‌های مهم گسترش روابط با روسیه ایجاد سهولت در روابط بانکی و پولی است، روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی ایران است، غلات تولید شده در روسیه نیز می‌تواند بازار خوبی در ایران داشته باشد.

وی یکی از اقدامات مهم دولت حجت‌الاسلام رئیسی را دیپلماسی منطقه‌ای خواند و تصریح کرد: دولت رئیسی هم ارتباط با کشور‌های منطقه را تقویت کرده و هم عضویت در پیمان‌های مختلف منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مشکلات دولت قبل با ترکمنستان در دولت جدید مرتفع شد، گفت: ۴۲ درصد جمعیت جهان در کشور‌های عضو پیمان شانگهای هستند مضافا اینکه ۲۵ درصد اقتصاد جهان در کشور‌های عضو پیمان شانگ‌هایی است که معادل ۲۲ هزار میلیارد دلار است است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این عمده اعضای پیمان شانگهای مصرف کننده نفت هستند و می‌توانند بازار خوبی برای انرژی ایران باشند.

 نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه ارتباط ایران و روسیه استراتژیک است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در همین راستا بتوانیم هرچه سریعتر ریل شرق کشور به آسیای مرکزی و ریل آسیا مرکزی به دریای عمان را به هم متصل کنیم، این خط ریلی و ترانزیتی نقش مهمی در تجارت ایران و روسیه ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مراودات پولی و بانکی ایران و روسیه بسیاری از مشکلات تحریمی دو کشور را حل و فصل خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها