نماینده مردم در مجلس:

دیدار‌های مقامات ایران و روسیه در راستای تأمین صلح و ثبات در منطقه است

مقتدایی گفت: همکاری‌های دو قدرت نوظهور در منطقه آسیا موضوعی است که منفعت دو و چند جانبه برای همه کشور‌ها دارد و دیدار‌های مکرری که میان مقامات ایران و روسیه انجام می‌شود در راستای تأمین صلح، ثبات و امنیت منطقه است.
کد خبر: ۵۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 17July 2022

دیدار‌های مقامات ایران و روسیه در راستای تامین صلح و ثبات در منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد سفر ولادیمیر پوتین به تهران، اظهار داشت: همکاری‌های دو قدرت نوظهور در منطقه آسیا موضوعی است که منفعت دو و چند جانبه برای همه کشور‌ها دارد و دیدار‌های مکرری که میان مقامات ایران و روسیه انجام می‌شود در راستای تامین صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت این سفر، بیان داشت: ایران لنگرگاه امنیت و ثبات در منطقه است و سفر پوتین به تهران حکایت از جایگاه ویژه جمهوری اسلامی در تعاملات بین المللی دارد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به سفر جوبایدن به عربستان تصریح کرد:حضور مقامات نظام سلطه به منطقه، جهت تامین منافع خود است آن‌ها به دنبال فتنه گری هستند و نمی‌خواهند که خاورمیانه منطقه امنی برای ملت‌ها باشد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: دوستی و مدارا میان کشور‌های مسلمان در خاورمیانه سبب شده که آمریکایی‌ها نتوانند به اهداف سلطه طلبانه و مادی گرایانه خودشان دست پیدا کنند و به دنبال نقشه‌های جدید برای بی ثباتی منطقه هستند.

مقتدایی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید بر تامین امنیت دورن زایی منطقه‌ای است گفت: تقویت تعامل با کشور‌های همسایه و مسلمان می‌تواند تاثیرات زیادی در تامین امنیت و تقویت صلح و ثبات منطقه داشته باشد و ایران همیشه در مواضع رسمی خود از هرگونه خصومت و یا موضوعات تفرقه افکن خودداری می‌کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و ساختار‌های جدید در عرصه بین الملل تاکید کرد: ساختار نظام بین الملل مطابق خواسته ظام سلطه پیش نمی‌رود و کشور‌های منطقه به این نکته باید توجه کنند که پای بیگانگان را به درون منطقه خاورمیانه و خلیج فارس باز نکنند و با همکاری منطقه‌ای، تامین امنیت خود را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه همکاری ایران با کشور‌های منطقه به نفع همسایگان است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در طول چند دهه ثابت کرده است که بر ضد هیچ کشوری با بیگانگان همراه و همکار نخواهد بود و همین انتظار را از کشور‌های عربی منطقه خلیج فارس داریم که بجای تکیه بر بیگانگان به همسایگان اعتماد کنند، چون حضور قدرت‌های جهانی در منطقه با تامین منافع است و نگاهشان به برخی کشور‌ها گاو شیرده است این عنوان در عبارت‌های آن‌ها به صراحت بیان شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به فعالیت دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم بیان داشت: جمهوری اسلامی اهل تعامل و همکاری با همسایگان است و این سیاست هم در ماه‌های اخیر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

مقتدایی افزایش حجم مبادلات در دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رشد صادرات ایران با ۱۵ کشور همسایه در ماه‌های اخیر افزایش یافته و رو به گسترش است و دولت از طریق پیمان همکاری شانگ‌های وبریکس به دنبال این است سهم بیشتری در مبادلات تجاری و اقتصادی بین اللملی داشته باشد.

وی افزود: بر اساس معیار‌ها و اعلامیه‌های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، ایران یکی از کشور‌های مهم اقتصادی جهان است علیرغم همه موانعی که آمریکایی‌ها برای ملت ایران ایجاد کردند و می‌خواستند به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد کنند، اما اقدام آن‌ها به شکست منجر شد و راه‌های جدیدی برای ارتقای اقتصادی و تجاری در کشور پیدا شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار