دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان هرمزگان:

حضورم در جبهه برایم درس زندگی بود

دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان هرمزگان گفت: حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و سه عملیات فتح المبین، بیت المقدس و والفجر 3 برایم درس زندگی است.
کد خبر: ۵۳۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰ - 20July 2022

حضورم در جبهه برایم درس زندگی بود«حسن کامجو» دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: بنده متولد 1340 هستم و از سال 1359 تا 1361 به همراه 16 نفر از دوستان بندرعباسی خود به اهواز اعزام و خدمت مقدس سربازی را در زمان جنگ در سه عملیات فتح المبین، بیت المقدس و والفجر 3 در کنار رزمندگان گذراندم، در تپه‌های الله اکبر از سه ناحیه مجروح شدم.

کامجو تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس برای ادای تکلیف در خط مقدم جبهه‌ بودم، تا به درجه پرافتخار جانبازی نائل شدن و پس از پایان جنگ تحمیلی وارد گود ورزش شدم.

این جانباز بسکتبالیست ادامه داد: در لشکر 41 ثارالله و لشکر زرهی 92 اهواز حضور داشتم، و بهترین دوران زندگی‌ام در همین دوران سربازی و حضور در میدان های نبرد است.

وی اضافه کرد: فعالیت های ورزشی ام در زمینه ورزش دانش آموزی و دانشگاهی بوده و 25 سال است که هدایت تیم بسکتبال با ویلچر استان هرمزگان را برعهده دارم و از سال 1391 تاکنون دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولان هستم.

کامجو گفت: بهترین خاطره من از زمان جنگ برمی گردد به عملیات بیت المقدس که در سه مرحله صورت گرفت و به فتح خرمشهر ختم شد، صحنه‌هایی که در زمان جنگ دیدیم با اینکه سخت است اما خوب و شیرین و درس آموز است، در آن زمان ما نه تنها در مقابل عراق بلکه در مقابل همه دنیا ایستاده بودیم و این عملیات بزرگ رقم خورد و تمام افرادی که در این عملیات سرنوشت ساز حضور داشتند بدون چشم داشتی و صادقانه در جبهه ایستادگی و ایثار کردند.

وی با بیان از نظر توان نظامی کمتر از نیروهای عراقی بودیم، افزود: زمانی که همرزمانمان به شهادت می‌رسیدند بسیار سخت بود اما با اخلاص، قوت قلب و ایمان راسخ توانستیم در دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

این جانباز هرمزگانی ادامه داد: در این سه عملیات که حضور داشتم برایم درس زندگی بود؛ خیلی دوستان و همرزمانم در این عملیات‌ها شهید یا مفقود‌الاثر شدند؛ برای هر رزمنده‌ حاضر در جبهه این از دست دادن سخت بود.

کامجو گفت: بعد از اینکه مجروح شدم و به هرمزگان برگشتم به دنبال شغل بودم که در اداره آموزش و پرورش، شیلات و توانیر ثبت نام کردم و در نهایت آموزش و پرورش را انتخاب و 30 سال در این اداره خدمت کردم.

وی که از اواخر دهه 60 به عنوان مربی بستکتبال با ویلچر وارد عرصه ورزش شد، ابراز داشت: حدود 15 سال مربیگری این تیم را به عهده داشتم و سال 1391 نیز به عنوان دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولان هرمزگان حضور دارم و خوشبختانه در این سال‌ها افرادی تربیت شدند که به اردوی تیم ملی دعوت و به موفقیت‌هایی بسیار خوبی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار