روند ابتلا به کرونا در جهان صعودی شد

تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۳۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ - 17July 2022

روند ابتلا به کرونا در جهان صعودی شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته است.

این در حالی است که تعداد مرگ و میر‌ها نسبتا ثابت باقی مانده است.

به گزارش «چک نیوز»، در بررسی هفتگی آژانس بهداشت سازمان ملل که به تازگی درباره همه‌گیری کووید-۱۹ منتشر شده، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۵.۷ میلیون ابتلای جدید در هفته گذشته ثبت شده که نشان دهنده افزایش ۶ درصدی ابتلاهاست.

۹ هزار و ۸۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند که تقریباً مشابه رقم هفته قبل بود.

پیش‌تر «تدروس آدهانوم»، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت که این بیماری همه‌گیر هنوز به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی واجد شرایط است.

مقام ارشد بهداشت جهانی همچنین در مورد افزایش اخیر ابتلا‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گفته وی، «ویروس آزادانه در حال فعالیت است و کشور‌ها به طور مؤثر بار بیماری را مدیریت نمی‌کنند؛ امواج جدید ویروس دوباره نشان می‌دهد که کووید-۱۹ به پایان نرسیده است.»

در دو هفته گذشته، موارد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده ۳۰ درصد افزایش یافت که عمدتاً توسط زیرسویه‌های بسیار عفونی امیکرون، یعنی BA.۴ و BA.۵ هدایت می‌شد.

دو زیرسویه امیکرون توانایی نگران‌کننده‌ای برای آلوده کردن مجدد افرادی که قبلاً واکسینه شده‌اند یا از کووید بهبود یافته‌اند نشان داده‌اند.

در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها با افزایش موارد ابتلا روبرو هستند.

به طور مثال، کره جنوبی به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا آماده است تا بازرسی‌های کرونایی را در فرودگاه‌های اصلی خود تقویت کند.

در طرف دیگر هم انگلیس با افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شده است؛ این کشور طی یک هفته گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی مبتلایان بوده است.

البته هنوز مشخص نیست که آیا تدابیر محدود کننده کرونایی در این کشور اعمال می‌شود یا خیر.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا هم نتوانسته از موج جدید ابتلا‌ها در امان بماند.

آمار‌های جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر دو زیرسویه عفونی امیکرون مسئول ۸۱ درصد از ابتلا‌ها در آمریکا هستند.

آمریکا بیشترین موارد ابتلا به کووید-۱۹ (بیش از ۸۹.۴ میلیون مورد) و مرگ و میر (حداقل ۱.۰۲ میلیون مورد) را در بین هر کشوری گزارش کرده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار