کارشناس علوم قرآنی مطرح کرد؛

تکلیف «پیامبر اکرم (ص)» بر ابلاغ ولایت «امیرالمؤمنین (ع)»

بهرام گفت: نگاهی به کرامت و ولایت «امیرالمؤمنین (ع)»، این درس زندگی را به ما می‌آموزد که همواره به یاد اطرافیان و به‌خصوص قشر پایین جامعه باشیم مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا برخی از خانواده‌ها را به‌سختی و دشواری انداخته است.
کد خبر: ۵۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 17July 2022

تکلیف «پیامبر اکرم (ص)» بر ابلاغ ولایت «امیرالمومنین (ع)»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی کاظم بهرام» کارشناس علوم قرآنی پیرامون جایگاه و اهمیت عید سعید غدیر خم در گفت‌وگویی اظهار داشت: عید غدیر خم که از آن به عنوان عیدالله الاکبر یاد می‌شود به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین محسوب شده و این تعبیر که نشان دهندۀ تأکید خاص بر این عید عزیز و ولایت «امیرالمومنین (ع)» است.

وی در همین راستا ادامه داد: جایگاه عید سعید غدیر خم به قدری از دیدگاه پروردگار مهم است که در این روز لطف و عنایت خود شامل حال بندگان کرده و بخشش گناهان در عید سعید فطر و شب قدر را به بندگان خود هدیه می‌کند، حتی در روایات آمده است کسی که شب عید غدیر را گرامی بدارد و گناه کبیره‌ای نداشته باشد اگر در آن شب بمیرد به مقام شهادت خواهد رسید.

کارشناس علوم قرآنی پیرامون تاکیدات «امام رضا (ع)» بر روز عید غدیر خم ابراز کرد: در روز عید غدیر هرکس به منزل «امام رضا (ع)» می‌رفت وی ایشان را برای صرف اطعام نگه می‌داشتند و در انتها به او هدیه می‌دادند این امر سبب می‌شد که فرهنگ غدیر در بین مردم جامعه شکل بگیرد و از قوت بسیاری برخوردار شود.

بهرام پیرامون تاکیدات «امام صادق (ع)» بر روز عید غدیر خم نیز اظهار کرد: «امام صادق (ع)» پیرامون ارزش و جایگاه عید غدیر فرمودند: «عید غدیر در آسمان‌ها شناخته‌تر از زمین است»، این امر نشان می‌دهد که ما در معرفی غدیر خم کوتاهی‌های بسیار کرده ایم. خداوند نیز رحمت خود را در این روز بر بندگان تمام می‌کند و دو برابر کسانی که در ماه مبارک رمضان و عید فطر بخشیده می‌شوند در شب و روز غدیر می‌بخشد.

وی پیرامون اعمال پر فضیلت در شب عید غدیر خم بیان کرد: هر کار نیکی مثل اطعام دادن یا هدیه دادن در شب عید غدیر می‌تواند فضیلت بسیار داشته باشد فرقی نمی‌کند چه کسانی بر سر سفره این اطعام نشسته باشند غنی یا فقیر در روایت نیز آمده است «امیرالمومنین (ع)» خود نیز در روز عید غدیر خم در سال‌های پس از واقعه غدیر به مومنین طعام می‌دادند و از آنان در منزل «امام حسن مجتبی (ع)» پذیرایی می‌کردند.  

کارشناس علوم قرآنی بهترین اعمال در روز عید غدیر خم را صله ارحام و دیدار از سادات دانست و افزود: این رسمی قدیمی است که ارزش فراوانی دارد همچنین بیان حدیث غدیر خم برای اهل خانواده و فرزندان و همچنین انتشار فلسفه غدیر خم در فضای مجازی ارزنده و ارزشمند است.

بهرام پیرامون نحوه دادن اطعام با توجه به شیوع بیماری کرونا بیان کرد: موج دوم بیماری کرونا محدودیت‌های فراوانی را ایجاد کرده، اما این امر نمی‌تواند مانعی بر سر راه تهیه و توزیع طعام بین مومنین شود لذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان به اطعام پرداخت همچنین می‌توان اطعام را به صورت سبد خانوار در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار داد، این رویکردی ارزشمند است که از مدت‌ها قبل در کشور به اجرا گذاشته شده است و اکنون که مقام معظم رهبری بار دیگر بر احیای فرهنگ کمک مومنانه تاکید کرده‌اند باید آن را به اجرا گذاشت.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار