وزیر خارجه عراق امیرعبداللهیان را در جریان نشست جده قرار داد

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان ارزیابی خود را از نشست جده با وی در میان گذاشت و درباره روند گفتگو‌های ایران و عربستان به تبادل نظر پرداخت.
کد خبر: ۵۳۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ - 18July 2022

وزیر خارجه عراق امیرعبداللهیان را در جریان نشست جده قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در تماس تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در حوزه روابط دوجانبه و نیز برخی موضوعات منطقه‌ای از جمله روند گفت‌وگو‌های ایران و عربستان سعودی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان اعیاد قربان و غدیر خم را به همتای عراقی خود تبریک گفت.

فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز ضمن تبریک متقابل عید به همتای ایرانی خود و با اشاره به حضور عراق در اجلاس اخیر جده، ارزیابی خود از این نشست را با امیرعبداللهیان در میان گذاشت.

فؤاد حسین تصریح کرد که دولت عراق در اجلاس جده گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌های لازم برای همکاری‌های منطقه‌ای را انجام داده است و کشورش همچنان به تلاش‌های خود برای تقویت صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان با قدردانی از تلاش و نقش سازنده عراق در شکل گیری و پیشبرد گفت‌وگو‌های منطقه‌ای در راستای تقویت ثبات و امنیت و توسعه در منطقه، بر آمادگی کشورمان برای تداوم همفکری و تبادل نظر با همتای عراقی خود به منظور پیگیری موضوعات مورد اهتمام مشترک در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها