در شیراز برگزار شد

شب شعر و خاطره دفاع مقدس «یاد آسمان»

ویژه برنامه سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با عنوان شب شعر و خاطره دفاع مقدس «یاد آسمان» در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ - 23September 2015

شب شعر و خاطره دفاع مقدس «یاد آسمان»

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم اظهار داشت: ابزار هنر یکی از راه های مناسب بازسازی ارزش های دوران دفاع مقدس است که می تواند این فرهنگ را به نسل های جدید و آینده منتقل کند و در این زمینه هنرمندان باید احیاگر هنر دفاع مقدس باشند.

دکتر بهزاد مریدی با بیان اینکه امروز از هنر دفاع مقدس به عنوان هنر ارزشی نام برده می شود افزود: دوران دفاع مقدس به دلیل برخورداری از ارزش های والای اسلامی و انسانی هیچ گاه در خاطر مردم ما فراموش نمی شود لذا در همه دوران ها باید آن ارزش ها را بازسازی کرد و نه فقط تکرار شود.

وی با اشاره به این که ما در انقلاب اسلامی با تکرار ارزش های دوران دفاع مقدس به دنبال همگرایی و تجربه کردن کاستی ها و نداری ها نیستیم بلکه به دنبال بازسازی ارزش های آن دوران و تجربه وحدت و همدلی در جامعه هستیم تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که به جای استفاده از عنوان هنر دفاع مقدس از مفهوم هنر دفاع از ارزش ها، هنر سبک زندگی و هنر سبک همسانی و وحدت نام برده و تقویت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان این که دفاع مقدس برگ زرین و سند افتخار مردم ایران است ادامه داد: مردم ما در دوران دفاع مقدس سختی های فراوانی معیشتی، نظامی و آموزشی را تحمل کردند اما وحدت و همدلی بین مردم و دولت پیروزی انقلاب اسلامی را در مقابل ابر قدرت های جهان رقم زد.

در ادامه اصغر نقیزاده بازیگر فیلمهای دفاع مقدس و همچنین یادگار حماسههای آن دوران به بیان خاطرهگویی از دفاع مقدس پرداخت و گفت: همه ما مدیون شهدا و کسانی هستیم که این امنیت را در وضعیت آشفته خاورمیانه را تأمین میکنند، هستیم.

در این آیین برخی ازشاعران استان فارس و کشور از جمله علیرضا قزوه، هادی فردوسی و غلامرضا کافی به شعر خوانی و راویان به روایت گری دوران دفاع مقدس پرداختند.

به گزارش دفاع پرس، حضور و خاطره گویی و تجلیل از خانواده های شهیدان مدافع حرم استان فارس عبدالله اسکندری و دادالله شیبانی و 103 شهید محله هفت تنان شیراز از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار