پرواز هواپیمای ژنرال بلندپایه صهیونیست بر فراز آسمان عربستان

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که سه ماه پیش هواپیمای «ژنرال آویو کوخاوی»، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر فراز عربستان سعودی به پرواز درآمده بود.
کد خبر: ۵۳۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ - 18July 2022

پرواز هواپیمای ژنرال بلندپایه اسرائیلی بر فراز آسمان عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ران کوخاو»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه i۲۴news اعلام کرد که آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم سه ماه پیش بر فراز آسمان عربستان پرواز کرده است.

ران کوخاو، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که سه ماه پیش هواپیمای «ژنرال آویو کوخاوی»، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر فراز عربستان سعودی به پرواز درآمده بود.

طی هفته اخیر، عربستان سعودی دو گام در راستای عادی سازی روابط با رژیم تل‌اویو برداشته است: بازگشایی آسمان عربستان بر روی هواپیما‌های اسرائیلی و اعطای تضمین‌های امنیتی به تل‌اویو در ازای واگذاری جزایر تیران و صنافیر به ریاض

این اظهارات کوخاو در حالی بیان شد که شرکت هواپیمایی «العال» رژیم صهیونیستی، درخواست رسمی خود را برای عبور از حریم هوایی عربستان ارائه کرده است و «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان هم تاکید کرده که همه هواپیما‌ها اجازه عبور از حریم هوایی عربستان را خواهند داشت.

«یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد: باز شدن حریم هوایی عربستان به روی خطوط هواپیمایی ما گامی مهم برای ادغام اسرائیل در منطقه است.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر، اشغالگران اسرائیلی پس از پایان سفر بایدن به اراضی اشغالی، مجددا حملات و سرکوبگری‌ها علیه فلسطینیان را از سرگرفتند.

نظامیان اشغالگر بامداد امروز دوشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و دست به بازداشت و سرکوب فلسطینیان زدند.

نظامیان صهیونیست در حملات بامداد امروز به کرانه باختری دست کم ۱۱ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع محلی همچنین از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با اشغالگران در چندین نقطه در کرانه باختری از جمله شهر رام الله خبر دادند.

بیشتر بازداشت شدگان ساکن شهر‌های الخلیل، بیت لحم و رام الله هستند.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر اسرائیلی شامگاه روز یکشنبه به منطقه مسافر «یطا» در جنوب الخلیل یورش برده و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

در پی یورش صهیونیست‌ها به این منطقه، درگیری شدیدی بین آن‌ها و فلسطینیان به وقوع پیوست.

«فواد العمور» هماهنگ کننده کمیته‌های حمایت و پایداری در مسافر یطا تصریح کرد که نظامیان صهیونیست قصد مصادره خودروی یکی از ساکنان این منطقه را داشتند و به سمت فلسطینیان گاز اشک آور شلیک کردند که در پی آن شماری زخمی شدند.

از سوی دیگر در پی یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به محله «الطیره» در شهر رام الله، مبارزان مقاومت فلسطین با آن‌ها وارد درگیری مسلحانه شدند.

مبارزان مقاومت به طور گسترده اقدام به تیراندازی به سمت اشغالگران صهیونیست کردند.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست اقدام به نصب ایست بازرسی سیار در شهرکی در شمال غرب رام الله کردند که توسط مبارزان مقاومت هدف تیراندازی قرار گرفتند.

پس از این درگیری مسلحانه، اشغالگران صهیونیست مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند.

تیراندازی قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اقدام به تیراندازی به سمت ماهیگیران فلسطینی و خانه‌های فلسطینیان در جنوب نوار غزه کردند.

منابع محلی اعلام کردند که قایق‌های جنگی اسرائیلی ماهیگیران فلسطینی را در آب‌های رفح هدف تیراندازی قرار داده و به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کردند و آن‌ها را وادار به بازگشت به ساحل کردند.

همچنین نظامیان اسرائیلی مستقر در برج‌های نظامی واقع در شرق خان یونس نیز به سمت خانه‌های فلسطینیان تیراندازی کرده و در شهرک قراره در شمال شرق خان یونس نیز منور به آسمان پرتاب کردند.

محمود عباس در راه رومانی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه راهی رومانی خواهد شد.

«امل جادو» سرپرست وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تاکید کرد که عباس قرار است در این سفر با «کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی دیدار کرده و با او در مورد آخرین تحولات فلسطین گفتگو کند.

ابومازن در این سفر دو توافقنامه همکاری در زمینه آموزش عالی و تحقیقات آکادمیک و توافقنامه‌ای را در زمینه مبارزه با جنایات سازمان یافته با طرف رومانیایی به امضا خواهد رساند.

عباس فردا سه شنبه پس از پایان سفر خود به رومانی مستقیما راهی فرانسه خواهد شد. او روز چهارشنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار می‌کند.

سفیر فلسطین در پاریس تاکید کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه راهی فرانسه خواهد شد.

«هاله ابوحصیره» در گفتگو با رادیو «صدای فلسطین» تاکید کرد که عباس در این سفر از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواهد خواست که کشور مستقل فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد.

عباس همچنین خواستار برگزاری اجلاسی بین المللی به منظور حل و فصل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی است.

ابو حصیره اظهار داشت که این سفر به دعوت ماکرون انجام می‌گیرد و قرار است طی آن در مورد تشدید تلاش‌های فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امنیت و اتحادیه اروپا به منظور فراهم کردن زمینه تحقق صلح در منطقه بحث و تبادل نظر شود.

وی همچنین عنوان کرد که ابومازن قرار است ماکرون را در جریان آخرین تحولات اراضی اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی به ویژه علیه ساکنان قدس و تخریب خانه‌ها و آواره کردن فلسطینیان در این شهر و پیشبرد پروژه یهودی‌سازی و الحاق اراضی فلسطینی قرار دهد.

تهدیدات صهیونیست‌ها علیه غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله به غزه در سال جاری را بعید ندانست.

«ران کوخاو» در گفتگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت عنوان کرد که در سایه ادامه تنش با غزه، حمله به این باریکه در سال جاری را بعید نمی‌داند.

کوخاو اظهار داشت که حماس و غزه به طور دائم با ما در نبرد هستند و این منطقه از پیچیدگی زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد که ارتش اسرائیل به عملیات دفاعی و تهاجمی خود و جمع آوری اطلاعات مهم در هر مکانی ادامه می‌دهد.

«یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در جلسه کابینه امنیتی این رژیم غزه را تهدید کرد.

لاپید در آغاز این جلسه عنوان کرد که اسرائیل هرگونه شلیک راکت یا ارسال بالن‌های آتش‌زا از سمت غزه را بدون تردید با قدرت پاسخ خواهد داد.

وی مدعی شد که جنگنده‌های اسرائیلی صبح روز شنبه اهدافی را در نوار غزه بمباران کردند که حماس هیچوقت پیش‌بینی چنین حمله‌ای را نمی‌کرد.

لاپید همچنین تصریح کرد که سیاست دولت اسرائیل در رابطه با پاسخ به حملات راکتی غزه تغییری نکرده است.

البته قبل از لاپید نیز نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو بار‌ها غزه را تهدید کرده بودند، اما هیچوقت نتوانستند نه این باریکه را مجددا اشغال کنند و نه مقاومت و ساکنان غزه را تسلیم خود کنند و مقاومت به رغم تمامی جنگ‌ها و حملات دشمن صهیونیستی علیه غزه، نه تنها تضعیف نشده، بلکه روز به روز قدرتمندتر می‌شود و خود را برای نبرد نهایی با این رژیم آماده می‌کند.

این درحالی است که «احمد المدلل» یکی از رهبران جهاد اسلامی تاکید کرد که تهدیدات یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه غزه صرفا تبلیغات انتخاباتی است و مقاومت آماده مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی است.

احمد المدلل روز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که این تهدیدات علیه غزه تازگی ندارد و سران رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که حمله به غزه به این راحتی که لاپید و دیگران فکر می‌کنند، نیست.

المدلل اظهار داشت که تهدیدات لاپید در آستانه پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی، صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و اینگونه می‌خواهد آرای بیشتری برای خود جمع کند.

وی افزود که دشمن صهیونیستی به سبب قدرت گرفتن بیش از پیش مقاومت به ویژه پس از نبرد «شمشیر قدس»، دچار حالت سرخوردگی و سردرگمی شده است.

المدلل تصریح کرد که مقاومت برای مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی در آمادگی کامل به سر می‌برد و جنگ‌های قبلی نیز این را به خوبی ثابت کرده است.

اعلام موجودیت گردان «طوباس»

گردان طوباس وابسته به گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی مسئولیت درگیری مسلحانه با اشغالگران اسرائیلی در شهر طوباس را بر عهده گرفت.

این گردان در بیانیه‌ای از آغاز عملیات جهادی خود در شهر طوباس خبر داد و تاکید کرد که در عملیات این گردان، یک خودروی زرهی اسرائیلی مستقیما هدف قرار گرفت و خسارت زیادی به آن وارد شد.

گردان طوباس تاکید کرد که تا پیروزی و آزادسازی فلسطین به جهاد و مبارزه علیه اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهد و سلاح خود را زمین نخواهد گذاشت.

قبل از این گردان نابلس و جنین هم در کرانه باختری اعلام موجودیت کرده بودند و طی ماه‌های اخیر عملیات زیادی را هم علیه اشغالگران اسرائیلی در دو استان نابلس و جنین انجام دادند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار