یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

لزوم جهاد تبیین پیام «غدیر»

امروز باید پیام غدیر با استفاده از همه امکانات بشری ازجمله فضای مجازی برای مردم جهان تبیین شود تا همگان بدانند ولایت‌مداری، ایستادگی در مقابل استکبار و عدالت اجتماعی راه نجات یک ملت است.
کد خبر: ۵۳۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 19July 2022

جهاد تبیین غدیرگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ عید غدیر به منزله یک نمایش بزرگ از دین اسلام محمدی و راه هدایت مردم یک جهان به سمت خودآگاهی و دنیای اطرافشان است.

این روز بزرگ به تنهایی می‌تواند همه مردم جهان را از گمراهی و اشتباه نجات دهد، چون خداوند در این روز به آخرین فرستاده خود گفت: «آنچه به تو ابلاغ شده به مومنان اعلام کن» و پیامبر اکرم (ص) هم ولایت امیرالمومنین را مطرح می‌کنند.

این روز عظیم بی‌نظیرترین اتفاق تاریخ است و منشاء تحول بزرگ در سرنوشت بشریت است که سرآغازش می‌تواند فصل جدیدی در زندگی فردی و اجتماعی محسوب شود و فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان یک تفکر اصیل در سطح جامعه است.

امروز باید پیام غدیر با استفاده از همه امکانات بشری ازجمله رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای مردم جهان تبیین شود تا همگان بدانند ولایت‌مداری، ایستادگی در مقابل استکبار و عدالت اجتماعی راه نجات یک ملت است و در این روز تاریخی به این مهم تاکید شده است.

انقلاب اسلامی ایران هم در شرایط سخت و با برخورداری از شخصیت و مرجعی همچون امام خمینی (ره) و جایگاه ولایت ایشان و اعتقاد مردم به امامت به پیروزی رسید.

امروز هم اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ایران را با کشور‌های مختلف اسلامی مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که این کشور‌ها با وجود تلاش‌های فراوان، اما به دلیل نداشتن ولایت، رهبری و مرجعیت به موفقیت نرسیده‌اند.

پس از سال‌ها دشمنی آمریکا و متحدانش علیه ایران اعتقاد مردم به ولایت و ولی فقیه باعث شد تا امروز توانستیم از گردنه‌های سخت عبور کنیم و بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی را حل کنیم.

مساله ولایت تداوم نبوت و تکمیل کننده دین است و انسان امروز همچنان نیازمند راهنماست و از الطاف امامت و ولایت برخوردار است و می‌تواند در سایه غدیر به مدینه فاضله خود برسد.

شیعیان جهان ازجمله مردم یمن هم با اعتقاد به ولایت در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی می‌کنند و پوزه استکبار و اسرائیل را به خاک مالیده‌اند. در دورانی که داعش در عراق مسلط شده بود جوانان انقلابی و مومن این مناطق را آزاد کردند و این‌ها همگی تبلور واقعه غدیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امروز که جهاد تبیین مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و آن را یک فریضه می‌دانند باید واقعه غدیر در میان اقشار مختلف جامعه تبیین شود تا سره از ناسره را تمیز داد تا مسلمانان جهان زیر پرچم ولایت امیرالمومنین علی (ع) به وحدت و برادری برسند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار