رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

همکاری اطلاعاتی ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر

سردار کریمی با اشاره به همکاری اطلاعاتی ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت: طی همکاری‌های اطلاعاتی صورت گرفته یک باند قاچاق مواد مخدر شیشه شناسایی و محموله مواد مخدر آن کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۵۳۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۸ - 19July 2022
همکاری اطلاعاتی ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدرسردار «مجید کریمی» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز حدود ۱۸۰ تن انوع مواد مخدر توسط نیرو‌های خدوم فراجا کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: بخش اعظم این کشفیات در مرز‌ها و هنگام ورود از کشور‌های افغانستان، پاکستان و بخشی از این کشفیات نیز در دریاها بوده است. 
 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ادامه داد: طی سال‌های گذشته و چند ماهه اخیر با الحاق تجهیزات در حوزه مرزبانی و انتظامی و همچنین برنامه‌های هوشمندسازی که در فراجا انجام شده است شاهد این هستیم که ورود مواد مخدر به داخل کشور کاهش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه می‌توانیم بگوییم که دسترسی به مواد مخدر در داخل کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنان طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته و از گذشته نیز در حال اجراست، همچنان همکاران من در حوزه‌های مختلف از جمله جمع‌آوری معتادان، برخورد با خرده‌فروشان و باند‌ها و شبکه‌های مواد مخدر فعالیت می‌کنند.
 
سردار کریمی درباره همکاری ایران با کشور‌های همسایه از جمله پاکستان در برخورد با قاچاقچیان افزود: در یک نمونه پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان اطلاعات خوبی درباره قاچاق محموله‌ای از مواد مخدر به جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد و بلافاصله در کمتر از ۲۴ ساعت همکاران من این افراد را شناسایی و دستگیر کردند و مقادیر زیادی از مواد مخدر شیشه همراه این افراد بود که کشف و ضبط شده است.
 
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه قرار بود این محموله مواد مخدر به کشور ثالث منتقل شود، خاطرنشان کرد: این همکاری اطلاعاتی بین پلیس پاکستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران بی‌نظیر بود و برای اولین بار کشور پاکستان این عزم و اراده را داشت و تقدیر و تشکر هم از سوی ما از این کشور شد.
 
سردار کریمی درباره جلوگیری از ورود مواد مخدر از طریق انسداد مرز‌ها و ساخت دیوار‌های مرزی گفت: قطعا انسداد مرز‌ها می‌تواند در جلوگیری از ورود مواد مخدر موثر باشد؛ در پاکستان انسداد مرز‌ها در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ انسداد کامل در سمت پاکستان به اتمام برسد. 
 
وی ادامه داد: در یک سال گذشته فنس‌کشی مرز‌ها از سمت پاکستان در کاهش ورود مواد مخدر به کشور موثر بوده است هرچند ما تولید را همچنان در افغانستان علیرغم ممنوعیت کشت داریم و هنوز سیگنال‌ها و علائمی که نشان دهد مواد مخدر از افغانستان کمتر وارد شود یا تولید آن کمتر شده است را دریافت نکرده‌ایم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار