تلاش سازمان ملل برای تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع مطلع از تلاش سازمان ملل متحد برای تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ - 19July 2022

تلاش سازمان ملل برای تمدید شش ماهه آتش بس در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رویترز به نقل از این دو منبع مطلع اعلام کرد که با توجه به فشار‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در یمن، سازمان ملل متحد تلاش دارد در تماس با طرف‌های یمنی آن‌ها را به تمدید آتش‌بس در یمن به مدت شش ماه دیگر سوق دهد.

این دو منبع گفتند که هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن مسئول بررسی شکایت‌های طرفین پیش از موافقت آن‌ها با تمدید آتش بس است.

این منابع همچنین افزودند که پیشنهاد تمدید شش ماهه آتش بس از مدتی قبل به طرفین مطرح شده است و گروندبرگ طی روز‌های آینده به سلطنت عمان و شهر عدن در جنوب یمن سفر خواهد کرد.

هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن در دوم ماه ژوئن گذشته از موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید آتش بس به مدت دو ماه دیگر خبر داد.

این در حالی است که عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن پیش از این گفت: ائتلاف متجاوز صادق نبوده و به مفاد آتش بس سازمان ملل پایبند نبوده است.

محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن هم روز یکشنبه در سخنانی از بررسی موضوع استمرار آتش بس در یمن با توجه به ادامه نقض مکرر آن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

وی در این باره گفت: آتش بس فعلی از سوی رهبر جنبش انصارالله یمن، در حال بررسی است و البته تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، ما از این آتش بس رضایت نداریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار