آماده‌باش در میان نیرو‌های متحد ائتلاف سعودی در یمن

رسانه‌ها از آماده‌باش حداکثری نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی در تمامی جبهه‌ها در یمن خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ - 19July 2022

آماده‌باش در میان نیرو‌های متحد ائتلاف سعودی در یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی اعلام کردند، دولت مستعفی وابسته به ائتلاف در میان نیرو‌های خود در تمام جبهه‌ها اعلام آماده‌باش حداکثری کرده است.

به گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، علیرغم آنکه در نشست جده در هفته گذشته به تقویت آتش‌بس یمن فراخوانده شد، اما برآورد‌ها از تنش نظامی حکایت دارد.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد.

ائتلاف متجاوز به یمن در طول این مدت هزاران بار آتش‌بس مذکور را نقض کرده که با اعتراض مرتب صنعاء همراه بوده است.

در بیانیه نشست جده ضمن استقبال از آتش‌بس در یمن و تشکیل شورای ریاستی یمن و اهمیت دستیابی به راه‌حل سیاسی آمده است که از همه طرف‌های یمنی برای آغاز فوری مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل دعوت می‌کنیم.

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای سیاسی و رهبر کمیته عالی انقلاب یمن، یکشنبه جاری در اظهاراتی گفت، آتش بس کنونی در دست بررسی رهبر انقلاب یمن است، زیرا تاکنون ثمره‌ای نداشته خود را نداده است و یمنی‌ها از آن راضی نیستند. این آتش بس تا ابد ادامه نخواهد داشت و تنها در صورتی آتش‌بس خواهد ماند که مردم یمن پیروز میدان باشند و محاصره از آن‌ها برداشته شود.

وی خطاب به متجاوزان تهدید کرد: «در غیر این صورت ما به سوی جبهه‌ها روانه خواهیم شد. ما می‌جنگیم و از هیچکس نخواهیم ترسید و همانطور که در سال‌های گذشته از آن‌ها نترسیدیم، در سال‌های پیش رو نیز از آن‌ها نخواهیم ترسید».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار