مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی تأکید کرد؛

لزوم تبیین نقش زنان در دفاع مقدس

«الهامی» تبیین و برنامه‌ریزی‌ برای انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس و نقش زنان در این حوزه را از ضرورت‌های جامعه دانست.
کد خبر: ۵۳۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ - 19July 2022

دومین نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، دومین نشست کمیته تخصصی «زنان و دفاع مقدس» آذربایجان غربی امروز (سه شنبه) با حضور «نیره الهامی» مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و دبیری «لیلا سپهری» مسول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس استان و جمعی از اعضای این کمیته در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

«الهامی» در این جلسه دوران هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این دفاع زمانی به پیروزی انجامید که مردان و زنان باغیرت و دلیر کشورمان هرکدام نقش بسزایی در خلق این حماسه ماندگار ایفا کردند.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، آنان را آیینه تمام‌نمایی از ایثار و فداکاری توصیف کرد و افزود: از این رو نبایستی بگذاریم این جانفشانی ها و نقش اثرگذار آنها در آن دوران به فراموشی سپرده شود.

الهامی اظهار داشت: یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد و نام زنان شهیده استان، نامگذاری برخی میادین و خیابان های سطح شهر به نام این عزیزان است که طی حرکتی جدی در سطح استان 13 شهرستان در این زمینه اقدام کرده اند.

وی تبیین و برنامه ریزی های لازم برای انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس و نقش زنان در این حوزه را از ضرورت های جامعه امروز دانست.

«سپهری» مسئول حفظ و نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 684 زن شهیده استان بر لزوم تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و سمن های مردمی در خدمت به شهدا تاکید کرد.

وی به آثار فرهنگی و هنری تولید شده در سال‌های اخیر با موضوع حضور زنان استان آذربایجان غربی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بحث تاریخ شفاهی و ثبت خاطرات بانوان رزمنده و ایثارگر در جبهه‌ها بنیاد حفظ آثار کارهای بسیار خوبی انجام داده که در آینده منتشر خواهند شد.

سپهری با اشاره به برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۱، و ترویج گفتمان فاطمی زن و مقاومت، از برگزاری جشنواره های با عنوان «نقش زن در سیره زندگی شهدا» نیز خبر داد و افزود: علاقه‌مندان می توانند مقالات خود را در این زمینه به دبیر خانه جشنواره واقع در خیابان شهید دستغیب، خیابان دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارسال کنند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت بانوان در دفاع مقدس استان اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا یکم مهر سال جاری است و به آثار برتر نیز جوایز نقدی هدیه داده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها