سخنگوی دولت در قم:

حوزه اقتصاد همچون دفاع مقدس نیازمند حضور مردم است

بهادری جهرمی گفت: دفاع مقدس نمونه زنده از حضور مردم در خطوط مقدم در ابعاد مختلف است و در حوزه اقتصاد نیز باید مردم در خط مقدم قرار بگیرند.
کد خبر: ۵۳۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ - 19July 2022

حوزه اقتصاد همچون دفاع مقدس نیازمند حضور مردم در خط مقدم استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در مراسم افتتاحیه «رویداد ملی هجرت اشتغال آفرین» در دانشگاه قم اظهار داشت: نظام علمی کشور از سطح مدارس باید حامی، پشتیبان و زمینه‌ساز شکوفایی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه اقتصادمولد و کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن کشور در جنگ اقتصادی همه جانبه دشمنان، یادآور شد: با وجود تاکیدات چندین ساله مقام معظم بر محور‌های اقتصادی در قالب شعار‌های سال، هنوز راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد و طی سال‌های گذشته کم توجهی‌های زیادی به این حوزه شده‌است.

سخنگوی دولت افزود: دشمن همه ابزارآلات رسانه‌های و جنگ روانی خود را در مسیر ایجاد موانع در شکوفایی اقتصادی کشور بکار بسته و نوسانات نرخ ارز یکی از نمونه‌های جنگ روانی است.

بهادری جهرمی با تاکید بر نقش حضور مردم در موفقیت‌های کلان ملی، عنوان کرد: جنگ تحمیلی یک نمونه زنده از حضور مردم در خطوط مقدم در ابعاد مختلف است؛ در حوزه اقتصاد نیز باید مردم در خط مقدم قرار بگیرند و دستگاه‌های اجرایی صرفا نقش هدایت‌گری و تنظیم‌گری را داشته باشند.

وی با تاکید بر تصمیم دولت بر نقش آفرینی مردم در حوزه اقتصاد و اشتغال، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی مانعی در مسیر اشتغال گروه‌های مردمی ایجاد نکند، ۵۰ درصد مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: فرهنگ جامعه باید به سمتی هدایت شود که کارآفرینان و اشتغال آفرینان در جامعه تبدیل به الگو‌های محبوب شوند و نسل جوان آن‌ها را انسان‌های بزرگ ومفیدی ارزیابی کنند.

بهادری جهرمی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن آموزش عالی کشور مبتنی بر زیست بوم اشتغال خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور باید منطبق با زیست بوم و نیاز‌های جغرافیایی همان مناطق باشد و از تدوین برخی از رشته‌های غیرمفید خودداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار