مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در مراکز علمی رقم زد

آیت‌الله اعرافی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب، تحول عظیمی را نه تنها در تاریخ حوزه‌های علمیه بلکه مراکز علمی ایران ایجاد کرد.
کد خبر: ۵۳۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ - 19July 2022

انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در مراکز علمی رقم زدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار رئیس دانشگاه اسلامی لبنان با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی ایران و لبنان اظهار داشت: هجرت علمای لبنان به سوی ایران از قدیم نقطه آغازین این تعاملات و نزدیکی قلوب میان مردم لبنان و ایران بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظام آموزش عالی در ایران به دو شیوه دانشگاهی و حوزوی دنبال می‌شود که هر دو با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رشد و شکوفایی دست یافتند، امروز در حوزه علمیه در ده‌ها رشته مرتبط به علوم اسلامی و انسانی با رویکرد اسلامی هزاران طلبه ایرانی و غیر ایرانی را در مذاهب مختلف در دامن خود تعلیم و تربیت می‌کند تا برای جامعه اسلامی مفید باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز بیش از هزار مرکز و مؤسسه علمی و آموزشی حوزوی در قم و سایر مناطق وجود دارد که نسبت به علم آموزی طلاب و فضلای حوزه علمیه نقش آفرینی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به تشکیل دفتر فقه معاصر اشاره کرد و افزود: بحمدالله حرکت خوبی به سمت فلسفه‌های مضاف و علوم‌انسانی به عنوان یکی از رویکرد‌های نوین حوزه‌های علمیه آغاز کرده ایم و بر آنیم تا تحولات علمی عمیقی ناظر به پاسخگویی به حوزه‌های جدید زیستی را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ تشیع حوزه‌های علمیه با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده اند، اما انقلاب اسلامی به رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب، تحول عظیمی را نه تنها در تاریخ حوزه‌های علمیه بلکه مراکز علمی ایران ایجاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار