دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هشدار شهید کاظمی در رابطه با جنگ‌های بعدی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

شهید احمد کاظمی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف اشرف سخنرانی کرده و نسبت به جنگ‌های بعدی هشدار می‌دهد.
کد خبر: ۵۳۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ - 20July 2022

هشدار شهید کاظمی در رابطه با جنگ‌های بعدی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاج احمد کاظمی سال ۱۳۳۷ در نجف آباد اصفهان سال‌های نوجوانی و جوانی او با مبارزه علیه رژیم شاه سپری شد، او مدتی برای گذراندن آموزش‌های چریکی به لبنان و اردوگاه‌های فلسطینی رفت. حضور او در جبهه‌های دفاع مقدس از ابتدای درگیری‌های کردستان در غرب کشور و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه داشت. در کارنامه‌اش فرماندهی لشکر ۸ نجف اشرف، فرماندهی جبهه فیضیه آبادان به مدت دو سال، فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در یک سال و هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را دارد.

فوق لیسانس جغرافیای سیاسی و دانشجوی دکترای دفاع ملی بود و به پاس سوابق باارزش خود، فرماندهی عالی و قدمت مدیریت بالا، از دست فرمانده معظم کل قوا، سه مدال فتح دریافت کرده بود. او پس از خدمت در قرارگاه حمزه پس از دفاع مقدس در سال ۱۳۷۹ به سمت فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شد. وی در طول جنگ تحمیلی در عملیات‌های مهمی، چون بیت‌المقدس ۱، فتح‌المبین ۲، رمضان ۳، والفجر ۸، کربلای ۵ و… حضور داشت و بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت و ۴۵ درصد جانبازی حاصل حضور او در جبهه‌های دفاع مقدس است.

شهید کاظمی در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ همزمان با روز عرفه به همراه ۱۱ تن از فرماندهان سپاه در سقوط هواپیمای نظامی به شهادت رسید.

حاج احمد کاظمی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی سخنرانی‌ای در جمع نیرو‌های لشکر ۸ نجف اشرف که در پادگان انبیا شوشتر حضور داشتند انجام داده، او در این صحبت‌ها به مبارزه و جهاد اشاره کرده و در رابطه با جنگ‌های بعدی هشدار می‌‎دهد بخشی از صحبت‌های شهید کاظم در ادامه آمده است.

«امروز جنگ ما با صدام است، فردا معلوم نیست چه توطئه دیگری در میان باشد.‌ای برادران عزیز، مؤمن، مسلمان، خداپرست و زیر پرچم ولایت، ما باید همیشه آماده مبارزه باشیم، اگر مبارزه از وجود ما گرفته بشود، ما می‌میریم، اگر مبارزه در چارچوبه ما نباشد ما دیگر نمی‌توانیم به خودمان بگوییم که جوان‌های این مملکت هستیم، در واقع جسمی بی‌روح می‌شویم، یک چیزی که فقط حرکت می‌کند.

مبارزه جزو کار‌های ماست، حالا هر روز به یک گونه‌ای! یک روز باید آرپی‌جی زد، یک روز باید جای پرتاب آرپی‌جی را ساخت، یک روز باید با روشی دیگر، در جای دیگر مبارزه کرد. باید همیشه این در ذهن ما باشد، ما در چارچوب انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، ما فریاد کشیده و گفته‌ایم که ما خدا را می‌خواهیم، ما با ضد خدا سازش نداریم و دست از این شعار و این عقیده، که اساس حرکت ما بوده، نمی‌توانیم برداریم، ما باید همیشه برای مبارزه آماده باشیم و هیچ‌گاه نباید ناامید بشویم که دیگر مبارزه‌ای در کار نیست.

مبارزه همیشه هست، ما نباید از مبارزه دور شویم، چون ما خیلی دشمن داریم. شما فقط این موج رادیو را تاب بدهید! ببینید چه‌قدر دشمن در گوشه و کنار دنیا برای مبارزه با ما خوابیده است! مگر این‌ها می‌توانند دست از کفر و عنادشان بردارند؟! مگر این‌ها می‌توانند یک روز به ما بگویند که آسوده باشید؟!»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار