مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جریان‌های هنری در ماندگاری حرکت حسینی تأثیرگذار است

«جوادی» گفت: ورود یکسری از ابزار‌ها و جریان‌های هنری همانند خطابه و شعر برای ماندگاری حرکت حسینی تأثیرگذار است.
کد خبر: ۵۳۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 20July 2022

جریانات هنری در ماندگاری حرکت حسینی تأثیرگذار استه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم با بیان اینکه ورود یکسری از ابزار‌ها و جریان‌های هنری برای ماندگاری حرکت حسینی تأثیرگذار است، اظهار داشت: خطابه و شعر یک جریان هنری است که می‌تواند آن را ماندگارتر کند.

وی با اشاره به برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی به میزبانی استان مازندران، افزود: این یک حرکت در نوع خودش بی‌نظیر است که در هفت رشته هنری با موضوع امام حسین (ع) و شهدای مدافع حرم در بخش‌های نمایش خیابانی، شعر، رسانه و ... برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته ۳۸۰۰ هنرمند با بیش از ۷ هزار اثر از ۲۲ استان در این سوگواره شرکت کردند و این کار بسیار بزرگی است که تأثیرگذاری عمیقی داشت و اگر این حرکت تداوم داشته باشد شاهد اتفاقات موثرتری خواهیم بود.

جوادی با بیان اینکه برای امسال طرح‌هایی نو و خلاقانه را در حوزه ارشاد آماده کردیم، بیان داشت: اولین جلسه نغمه‌خوانان و آوا‌های حسینی را برگزار کردیم و جلسه سوگواری و تعزیه را نیز با برنامه ریزی ملی در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی از اهمیت برخوردار است، اظهار داشت: امروزه در هر جریانی باید برای تولید محتوا در فضای مجازی برنامه داشت و برای برنامه‌های ماه محرم نیز از این فضا باید بهره‌مند شویم.

جوادی با بیان اینکه هزار و ۱۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان داریم که بسیاری از آنان غیرفعال هستند، عنوان کرد: ارتقابخشی این کانون‌ها در اولویت کار ماست تا از این فضا در جریان حسینی حرکات خوب و اثر گذاری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها