رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

«جهاد تبیین» جهادی برای روایت صحیح در جنگ نرم است

حجت‌الاسلام «احمدیان» با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد کبیر و جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین، جهادی برای روایت صحیح در جنگ نرم است که از ابتدای ظهور اسلام همواره وجود داشته است.
کد خبر: ۵۳۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 20July 2022

رویکردهای دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه «روایت تبلیغ» معرفی می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالرسول احمدیان» رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برنامه تبلیغی با شعار «امید، استقامت و غیرت دینی» دنبال خواهد شد و با توجه به ظرفیت حوزه‌های علمیه اصفهان، حضور تبلیغی در استان‌های مختلف خواهیم داشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: برهمین اساس در راستای ارتقاء توان علمی مبلغان، گروه‌های تولید محتوای دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلفی با موضوعات جریان‌های انحرافی و تربیت مربی، برای آموزش مبلغان داشته‌اند.

حجت‌الاسلام احمدیان گفت: مجمع مبلغان چهارم مرداد مصادف با ماه محرم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و ائمه جمعه با سخنرانی آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ۴۰۰ نقطه محروم تبلیغی شناسایی شده است و اعزام‌های عمومی دفتر با هدف پوشش این مناطق برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد کبیر و جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین، جهادی برای روایت صحیح در جنگ نرم است که از ابتدای ظهور اسلام همواره وجود داشته است.

حجت‌الاسلام احمدیان افزود: دشمن به صورت مغرضانه و هدفمند در برابر اسلام برنامه‌ریزی می‌کند و لازمه آن حرکت صحیح مبتنی بر راهبرد و برنامه مدون است؛ برهمین اساس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در سال‌های اخیر با راهبرد ویژه‌ای در این مصاف وارد شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به نقش حضرت زینب (س) در تبیین عاشورا اشاره کرد و اضافه کرد: مبلغان نیز با همین دیدگاه در حوزه تبیین وارد شوند.

وی با بیان اینکه صرفا از طریق اعزام مبلغ نمی‌توان نیاز جامعه را پاسخ گفت، افزود: اعزام مبلغ یکی از کارکرد‌های دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان است و ظرفیت‌های دیگری در این دفتر وجود دارد.

حجت‌الاسلام احمدیان ابراز کرد: رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از کارکردمحوری به مسأله‌گرایی سوق پیدا کرده است، در حالی که عمده مجموعه‌های فرهنگی کشور کارکردمحور هستند؛ در روش مسأله‌محوری، پس از شناسایی مشکل و مسأله، مجموعه ظرفیت‌های داخلی و بیرونی برای رفع مشکل بسیج می‌شوند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه «روایت تبلیغ» با حضور استاندار، از دوم تا ششم مرداد در گلستان شهدای اصفهان، گفت: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه، ارائه رویکرد برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به سایر نهاد‌های دینی به منظور هم‌افزایی بین نهاد‌های دینی و استفاده از استعداد‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه فعالیت‌های دینی است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه معرفی کارکرد‌های عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگ و تبلیغ، هنر، رسانه، مرکز ملی پاسخگویی به مسأله دینی و مرکز نوآوری فرهنگی اشراق است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها