روایتی ساده و صمیمی از مجاهدان بدون مرز،شهیدان و جانبازان افغانستانی دفاع مقدس

ویژه نامه «سند برداری» روزنامه خراسان منتشر شد

ویژه نامه «سند برداری» که روایتی ساده و صمیمی از مجاهدان بدون مرز، شهیدان ، جانبازان و آزادگان افغانستانی دفاع مقدس است، منتشر شد.
کد خبر: ۵۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ - 23September 2015

ویژه نامه «سند برداری» روزنامه خراسان منتشر شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ویژه نامه «سند برداری» که روایتی ساده و صمیمی از مجاهدان بدون مرز، شهیدان ، جانبازان و آزادگان افغانستانی دفاع مقدس است، منتشر شد. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری خراسان، این مجموعه 100 صفحه ای که در سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس توسط روزنامه خراسان منتشر شده، از نخستین آثار مکتوب در معرفی شهیدان و جانبازان افغانستانی و روایت خالصانه این «مجاهدان به دون مرز» در هشت سال دفاع مقدس به شمار می آید.

طی هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی هزاران مجاهد افغانی ، حضور در جبهه ها را وظیفه انسانی و تکلیف شرعی خود دانستند و برای دفاع از اسلام و مرزهای جمهوری اسلامی به دعوت حضرت امام (ره) لبیک گفتند که بنابر آمار رسمی از میان حدود 2هزار به شهادت رسیده و چندصدنفر نیز به جانبازی نائل شده اند.

روزنامه خراسان در سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برآن شد تا با جستجو در استان های خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، قم و سیستان و بلوچستان به سراغ خانواده های معظم این شهیدان و نیز جانبازان و رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس برود و پای صحبت ها و خاطرات آن ها بنشیند. بسیاری از این خانواده ها و جانبازان برای نخستین بار بود که مصاحبه می کردند.


به هر روی و با کمک تعدادی از فعالان فرهنگی افغانستانی و نیز ادارات بنیاد شهید در استان های مذکور ویژه نامه «سند برداری» اینک پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. این مجموعه 4 فصل گفت و گو با خانواده های معظم این شهدا ، گفت و گو با جانبازان و آزادگان و رزمندگان ، معرفی تعدادی از مجاهدان ایرانی در جهاد اسلامی افغانستان علیه اشغال شوروی و بخش یادداشت های تعدادی از فعالان فرهنگی ایران و افغانستان را شامل می شود.

در بخش آغازین با عنوان گپ ها و گفتارها فعالان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی افغانستانی ازجمله روحانی مجاهد استاد سید عیسی حسینی مزاری، محمد کاظم کاظمی شاعر ومنتقد ادبی و همچنین محمد سرور رجایی شاعر،نویسنده و سرگذشت پژوه شهدای افغانستانی یادداشت ها و گفتارهایی را پیش روی مخاطبان قرار داده اند.در بخش «...وناگهان خانواده خدا شدیم» خاطرات و دل گفته های خانواده معظم شهیدان افغانستانی دفاع مقدس ارائه ودر قالب گفت و گو هایی خواندنی آماده شده است.

«پرهای زخمی» عنوان بخش گپ و گفت با جانبازان و آزادگان است که از نظر شما می گذرد.در بخش پایانی با عنوان «اهالی جغرافیای ایمان» تعدادی از مجاهدان ایرانی در جهاد اسلامی افغانستان علیه اشغال شوروی معرفی شده اند.

در ویژه نامه «سند برداری» بخش برگردان انگلیسی شامل چکیده ای از مطالب نیز برای استفاده بخشی از جامعه هدف تدوین شده است.

تحریریه روزنامه خراسان افتخار دارد درسی و پنجمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس این هدیه ناقابل را خاضعانه به پیشگاه پرعظمت شهیدان والامقام و مجاهدان بدون مرز اسلام تقدیم کند.

نظر شما
پربیننده ها