مادران شهدا ۶۳ شهید بی‌سرپرست بهزیستی را به فرزندخواندگی پذیرفتند

۶۳ شهید بهزیستی در مراسم یادواره ملی شهدای سازمان بهزیستی با عنوان «غریب‌تر از غریب» از سوی مادر شهدا به فرزندخواندگی انتخاب شدند.
کد خبر: ۵۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ - 20July 2022

مادران شهدا ۶۳ شهید بی‌سرپرست بهزیستی را به فرزندخواندگی پذیرفتندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم یادواره ملی شهدای سازمان بهزیستی با عنوان «غریب‌تر از غریب» با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران و جمعی از خانواده شهدا عصر امروز (چهارشنبه) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم قاضی‌زاده ابراز داشت: این جلسه دو پاسداشت مهم دارد، اول پاسداشت شهدای عزیز سازمان بهزیستی است که در کانون گرم خانواده نبوده و درد بی‌پدری را چشیدند و به نوعی تحت سرپرستی بهزیستی بودند، اما با تمام این مشکلات آنقدر شخصیت‌های قوی و ممتازی داشتند که زمانی که بهانه‌های زیادی برای کمبود‌های عاطفی داشتند، با درک این مسأله که دین خدا نیاز به یاری دارد و در مسیر فرمان نائب امام زمان حرکت کرده و جان خود را در این راه فدا کردند.

وی افزود: در جامعه امروز ما، به ظاهر هنگامی که به شخصیت خانواده شهدا نگاه می‌شود، این گونه برداشت می‌شود که خانواده‌هایی هستند که مشکلات اقتصادی نداشته و از جهت اعتقادی هم کاملاً در محضر دین خدا هستند، اما این شهدا در بستر ناهمواری که داشتند رشد یافتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا همواره به ما نشان می‌دهند که مسیر خدا باز است، اظهار داشت: طوری که اگر در قیامت از ما سؤال شود که چرا از مسیر درست غافل شدید بهانه‌ای نداریم، زیرا این شهدا حجت‌هایی برای ما بودند که با وجود زندگی سخت به این درجه رسیدند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم نداشته‌هایمان را برای عدول از فرمان الهی بهانه قرار دهیم. چهره‌های ممتاز این جلسه مادران شهیدی هستند که برای شهدای غریب و یتیم که شاید پس از آن‌ها کسی نبوده که از آن‌ها یاد کند و یاد این شهدا را گرامی نگه دارد و به یاد آن‌ها مجلس برگزار کنند، هستند که مانند مادر شهیدان خالقی‌پور که با داشتن سه فرزند شهید سرپرستی یک شهید بهزیستی را برعهده گرفت و گفت از امروز من مادر چهار شهید خواهم بود.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: هر بار که توفیق پیدا می‌کنیم برای سر زدن به خانواده شهدا مواجه می‌شویم با این موضوع که واقعاً شهدا زنده‌اند و با خانواده‌هایشان در ارتباط هستند و آن‌ها را دستگیری می‌کنند که نمونه‌های بسیاری را هم مشاهده کرده‌ایم.

وی گفت: امروز دشمن در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند تا به ما ضربه بزند و ما امیدواریم به برکت خون همین شهدا که مسیر را برای ما باز می‌کنند و ملت را راهنمایی می‌کنند جزو گمراهان نخواهیم بود.

در ادامه اصحاب کریمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران بیان داشت: امروز این محفل با حضور خانواده‌ها و بخصوص مادران شهدا برگزار شد و ما از شما خواهش می‌کنیم که برای این شهدایی که مادر ندارند مادری کنید.

وی افزود: شما بزرگواران با وجود کهولت سن و سختی راه در اینجا حاضر شدید که به این شهدای عزیز اعلام کنید که اگر پدران و مادران شما نبودند، ما آمدیم تا به شما اثبات کنیم که ما هستیم و مانند مادر شهیدان خالقی پور که امروز علاوه بر سه شهید خودش، ۶۲ شهید دیگر را هم باید مادری کند.

یادواره ملی شهدای بهزیستی با مشارکت بهزیستی، بنیاد شهید، شهرداری تهران، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و کنگره ملی شهدای استان تهران در فرهنگسرای بهمن شهر تهران با حضور خانواده‌های شهدا، فرزندان سازمان بهزیستی و مسئولان بهزیستی و بنیاد شهید برگزار شد. همچنین در این مراسم که مادران شهدای گمنام حضور داشتند، به صورت نمادین ۶۲ شهید بهزیستی توسط مادران شهدای گمنام به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها