رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم:

حماسه دفاع مقدس موجب حفظ فاصله دشمن از ما شد

«خوشگفتار» با تأکید بر اینکه ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس باعث شد تا ما از آن دوران سخت و ذلت‌بار خارج شویم، گفت: امروز دنیا شاهد برخورد مقتدرانه ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ما با پهپاد‌های متجاوزان است و دیدیم که دشمنان چگونه فاصله خود را با ما حفظ کرده‌اند.
کد خبر: ۵۳۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ - 21July 2022

حماسه دفاع مقدس موجب حفظ فاصله دشمن از ما شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «علی‌اکبر خوشگفتار مقدم» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، شامگاه چهارشنبه در سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت شهدای نیروی زمینی در قم، در سالن همایش قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: رژیم بعث عراق ابتدای جنگ تحمیلی به لحاظ نظامی ما را ذلیل می‌دید و تجاوز خود را آغاز کرد؛ اما به لطف خداوند متعال، فرزندان شجاع و رشید این سرزمین در شرایط دشوار، هشت سال در برابر دشمن ایستادند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با تاکید بر اینکه ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باعث شد تا ما از آن دوران سخت و ذلت‌بار خارج شویم، بیان کرد: امروز دنیا شاهد برخورد مقتدرانه ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ما با پهپاد‌های متجاوزان است و دیدیم که دشمنان چگونه فاصله خود را با ما حفظ کرده‌اند.

خوشگفتار با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن شهدا وظیفه همه ما است، گفت: خداوند متعال فرموده است که شهدا همواره زنده هستند و در نزد او جایگاه والایی دارند؛ اینکه امروز ما در این جلسه حضور داریم، دعوت ما نیست، بلکه به دعوت شهدا در این جلسه حاضر شده‌ایم.

وی ابراز کرد: اگر یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود، ما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی که این روز‌ها از طریق فضای مجازی دیده می‌شود، خواهیم بود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم تصریح کرد: امروز بایستی سبک زندگی شهدا و ایثارگری‌ها و جانبازی‌های آن بزرگ‌مردان روزگار، به نسل‌های جوان و فرزندان ما بیشتر تبیین شود؛ چراکه هرچقدر بیشتر به شهادت توجه کنیم، کمتر مورد آسیب نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی قرار می‌گیریم.

وی ادامه داد: علاوه بر گرامی داشتن یاد شهدای عزیز، نباید تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا فراموش شود؛ این پدران و مادران، جوانان شجاعی را تربیت کردند و در زمان مورد نیاز، آن‌ها را برای دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

خوشگفتار اضافه کرد: ارتش در استان قم تا چند سال پیش بین شهروندان کمتر شناخته شده بود و این به آن معنا نیست که ارتش اقدامات موثری انجام نداده است؛ بلکه ما شاهد هستیم که ارتش در قم نیروی‌های وظیفه‌شناس بسیاری داشته است که در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی با رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت در عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: وجود امنیت همه‌جانبه در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اما در کنار حفظ و توان امنیت مرز‌های جغرافیایی، مسئولان بایستی نسبت به حل مشکلات تورم و گرانی برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها