سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

حجاب مانند سایر قوانین الزام‌آور است

آیت‌الله خاتمی گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری بر این نکته تاکید داشتند که حجاب قانونی مانند همه قوانین است و اگر کسی ساماندهی جامعه خود را می‌خواهد، باید آن را بپذیرد.
کد خبر: ۵۳۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 21July 2022

حجاب مانند سایر قوانین الزام‌آور استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امروز (پنج‌شنبه ۳۰ تیر) در جمع خبرنگاران درباره جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این جلسه بر اساس تبصره دو ماده ۱۵ آئین‌نامه خبرگان است مبنی بر اینکه در فاصله دو اجلاسیه عادی خبرگان و حداقل دو ماه پیش از برگزاری اجلاسیه رسمی، یک جلسه متشکل از اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: در این جلسه ۲۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور رئیس جمهور صحبت کردند. یکی از مباحث درباره وضعیت معیشتی مردم و گرانی‌ها و راهکار‌های رفع آن بود. اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم هستند و باید درددل مردم را به مسئولان برسانند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این جلسه حضور یافت و درباره وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور توضیحاتی را ارائه داد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: مسئله دوم برجام بود که اعضای مجلس خبرگان گفتند که آن مقداری که قابل توضیح است، مسئولان برای مردم توضیح دهند و بگویند که برجام در چه مرحله‌ای است.

وی بیان کرد: مسئله بعدی که مطرح شد درباره موضوع بی حجابی بود که متأسفانه برخی رعایت نمی‌کنند و حتی در اماکن عمومی کشف حجاب می‌کنند که کاری خلاف قانون است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قانون باید اجرا شود. هیچکس سخن از زور نمی‌زند بلکه سخن از اجرای قانون است. اعضای مجلس خبرگان رهبری بر این نکته تاکید داشتند که حجاب قانونی مانند همه قوانین است و کمترین قانونی که همه می‌بینند، ایستادن پشت چراغ قرمز است و این الزام آور است و اگر کسی ساماندهی جامعه خود را می‌خواهد، باید آن را بپذیرد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: مسئله حجاب مسئله‌ای ۱۰۰ درصد قرآنی است و پشتوانه قرآنی دارد و از نگاه فقهای ما از ضروریات دین است.

وی بیان کرد: به هر صورت این جلسه مبارک بود و هر کدام از اعضا حداقل پنج دقیقه وقت داشتند که صحبت کنند و صحبت‌های رئیس جمهور منطقی و قابل پذیرش بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار