وزیر بهداشت و درمان:

عرصه مقابله با کرونا تداوم مجاهدت جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است

«عین‌اللهی» گفت: جامعه پزشکی در دفاع مقدس خوش درخشید و با وجود همه سختی‌ها از مسیر خدمت به مردم دور نشد و در ایام کرونا نیز اوج شجاعت، رشادت، ایستادگی، ایثارگری و از خودگذشتگی این قشر به تصویر کشیده شد.
کد خبر: ۵۳۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹ - 21July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در راستای پاسداشت شهدای سلامت خراسان رضوی، یادواره «ایثار لاله‌ها» با حضور «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعی از مسئولین استانی و خانواده شهدای سلامت امروز (پنجشنبه) در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

عین‌اللهی در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ایران حوادث مختلفی را پشت سر گذاشته و دشمنان لحظه‌ای از توطئه‌ علیه جمهوری اسلامی دست بر نداشته‌اند.

وی افزود: خادمان حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن خوش درخشیدند و اوج این درخشش در ایام بحران کرونا بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نقطه عطف فعالیت‌های جامعه پزشکی، درمان مجروحان شیمیایی بود؛ جوانان آن دوران در درمان این گروه از مجروحان به گونه‌ای عمل کردند که کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشتند.

عین‌اللهی با بیان اینکه جمع زیادی از پزشکانی که در دفاع مقدس حضور داشتند خود مجروح جنگی هستند، گفت: این گروه‌ها با وجود تمامی سختی‌ها از مسیر خدمت به مردم دور نشدند و در ایام بحران کرونا نیز اوج شجاعت، رشادت، ایستادگی، ایثارگری و از خودگذشتگی جامعه پزشکی به تصویر کشیده شد.

وی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم شد که نام آن‌ها جاودان خواهد ماند، در این ایام تمامی مدافعان سلامت در میدان عمل در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی حضور داشتند، در حالی که در دیگر کشورها از این بحران گریزان بودند تا مبتلا نشوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه در ایام بحران کرونا ایران موفق به تولید شش نوع واکسن کرونا شد، گفت: واکسن‌های برکت، نورا، فخرا، رازی، پاستوکووک و اسپایکوژن در ایران تولید شده، ضمن اینکه شتاب واکسیناسیون انجام شده هم بی‌نظیر بوده و در برخی روزها به بیش از ۱.۵ میلیون دز تزریق رسید و به گفته مسئولان سازمان بهداشت جهانی ایران جزو موفق‌ترین کشورهای دنیا در امر واکسیناسیون کرونا بوده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: روز گذشته اولین جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور در حرم مطهر رضوی برگزار شد و فارغ‌اتحصیلان با امام رضا (ع) در مسیر ارائه شایسته‌ترین خدمات به مردم عهد و پیمان بستند.

وی با بیان اینکه بیشتر از دشمنی‌های فیزیکی، دشمنی‌های فرهنگی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: از واقعه کربلا حضرت زینب کبری (س) راه امام حسین (ع) را تبیین کردند و ما نیز با الگوگیری از سیره ناب ائمه اطهار (ع) موظف هستیم تا راه پرافتخار تمامی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت را به‌خوبی در جامعه اسلامی‌مان دنبال کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها به‌عنوان یک اولویت دنبال شود تا نسل آینده نسبت به جامعه ایثارگری شناخت و آگاهی پیدا کند و بداند که اگر رشادت‌های کادر درمان در ایام کرونا نمی‌بود امروز با وضعیت مطلوبی مواجه نبودیم. حضور ایثارگرانه شهیدانی همچون خوارزمی درس بزرگی برای همه ما بوده و هست و باید از این شخصیت‌های ناب به‌خوبی الگو گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار