استاندار همدان تاکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی در سطح جامعه

«قاسمی فرزاد» با تاکید بر اینکه ما باید اقدامات فرهنگ‌ساز خود را در متن و بطن جامعه جاری و ساری کنیم، گفت: امروز باید فرهنگ دینی و اعتقادی در جای‌جای جامعه به ویژه در خانواده‌ها نهادینه شود.
کد خبر: ۵۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 22July 2022

لزوم ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی در سطح جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان شامگاه روز گذشته در نشست فعالان فرهنگی استان که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور، در وضعیت خاص و سختی دولت را تحویل گرفت. اما  به رغم وجود مشکلات تحریم و مسائل شیوع ویروس کرونا، هیچگاه از توجه به موضوعات فرهنگی استان، غفلت نشده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۱۳۰۰هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین و تهیه کرده‌ایم، گفت:  دولت برای جبران همه کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف ماموریت ویژه برای خود تحت عنوان جذب و کسب اعتماد عمومی مردم تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر همدانی فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمک و حمایت قابل توجهی نسبت به استان همدان دارند، افزود: از آنجا که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش خاصی برای مسائل فرهنگی قائل‌اند، در‌ جلسات مختلفی که با معاون اجرایی و معاون اول رئیس جمهور، در راستای طرح‌ها و پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان همدان داشتیم، همراهی و حمایت موثری داشتند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تاکنون شورای فرهنگ عمومی استان را به صورت فعال، پویا و مستمر برگزار‌ کردیم، گفت: محورهای فرهنگی در راس آن‌ها توجه به خانواده، جمعیت و مسائل اولویت‌دار استان، در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

استاندار همدان بیان داشت: تلاش کردیم از جامعه هنرمندان و اصحاب رسانه به دلیل آسیب‌هایی که از قِبَل شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، حمایت و پشتیبانی کنیم و بازگشت جشنواره فیلم کودکان و نوجوان به استان همدان را به طور جدی پیگیر‌ی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت توجه به زیرساخت‌های استان در جهت ایجاد ساختار‌ پایدار فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر همدان امروز دارالمومنین و دارلمجاهدین است به اعتبار مجموعه‌های مکاتب قرآنی است که در این استان برگزار می‌شده است.

 قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی توجه ویژه‌ای به موضوع راهیان نور استان شده است، موضوعی که همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است. همچنین سرود «سلام فرمانده» چندین مرحله در استان برگزار شد که از عوامل آن، جای تقدیر و تشکر دارد.

 وی با تاکید بر اینکه ما باید اقدامات فرهنگ‌ساز خود را در متن و بطن جامعه جاری و ساری کنیم، متذکر شد: گوساله سامری جامعه ما، فضای افسار‌گریخته‌‌ی مجازی است. امروز باید فرهنگ دینی و اعتقادی در جای‌جای جامعه به ویژه در خانواده‌ها نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار