عصائب اهل الحق عراق خواستار واکنش به تجاوزات ترکیه شد

جنبش عصائب اهل الحق عراق با صدور بیانیه‌ای واکنش مناسب و قاطع به تجاوزات مکرر ترکیه را خواستار شد.
کد خبر: ۵۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ - 23July 2022

عصائب اهل الحق عراق خواستار واکنش به تجاوزات ترکیه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه سومریه، جنبش عصائب اهل الحق عراق با صدور بیانیه‌ای از پارلمان این کشور خواست به تجاوزات مکرر ترکیه به خاک این کشور واکنش مناسب نشان دهد.

در این بیانیه آمده است: تجاوزات مکرر ترکیه به حاکمیت و اشغال اراضی عراق و برپایی پایگاه‌های نظامی در آن و نادیده گرفتن جان مردم عراق به این صورت کاملاً از اصول حسن همجواری و قوانین بین المللی به دور است.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدامات مستلزم موضع گیری یکپارچه و قاطع از سوی تمام ارکان دولت عراق از جمله دولت، پارلمان و گروه‌های سیاسی و مردمی است تا با ایجاد بازدارندگی از تکرار آن جلوگیری شود.

عصائب اهل الحق افزود: گزارشات فرماندهان امنیتی و میدانی و کمیته‌های تشکیل شده در این زمینه نشان می‌دهد نیرو‌های اشغالگر ترکیه شهر‌های عراق و شهروندان بیگناه را به صورت مکرر هدف قرار داده اند که این امر به برجاماندن ده‌ها شهید و زخمی منجر شده است.

عصائب اهل الحق همچنین از برخی موضع گیری‌ها که اینگونه اقدامات را در حق عراق و مردم آن توجیه کرده و سعی دارند حضور عناصر پ ک ک در خاک عراق را بهانه‌ای برای این اقدامات قرار دهند ابراز تعجب نمود.

در این بیانیه از پارلمان عراق خواسته شده تا دولت را به اتخاذ تدابیر چهارگانه زیر ملزم نماید:

۱- بیرون راندن تمام نیرو‌های ترکیه و پایان دادن به وجود هرگونه پایگاه یا پادگان‌های نظامی در خاک عراق

۲- پایبندی به اجرای مفاد قانون اساسی که اجازه بکارگیری خاک عراق برای تجاوز به کشور‌های همسایه را نمی‌دهد

۳- عدم اکتفا به ارائه شکایت به سازمان ملل متحد و درخواست برای برگزاری نشست شورای امنیت برای ملزم کردن ترکیه به عقب نشینی از خاک عراق و پرداخت غرامت به دلیل تجاوزات مکرر

۴- اتخاذ گام‌های سیاسی و اقتصادی که ترکیه را ملزم به احترام گذاشتن به حاکمیت و حقوق آبی عراق نماید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها