همزمان با تجاوزات ترکیه به خاک عراق؛

نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق در حال واگذاری پروژه‌های بزرگ به ترکیه هستند

یک وبگاه خبری عراقی نوشت، در حالی که تجاوزات ترکیه به خاک عراق ادامه داد، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان تجاوز‌های آنکارا را نادیده گرفته و در حال واگذاری پروژه‌های بزرگ به ترکیه هستند.
کد خبر: ۵۳۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ - 11August 2022

سرعت نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق در عقد قرارداد‌های بزرگ با ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نجم الجبوری» استاندار نینوا (شمال عراق) اظهار داشت: این استان قراردادی با دو شرکت ترکیه‌ای به منظور بازسازی فرودگاه موصل بسته است.

به گزارش «آناتولی»، الجبوری افزود: دو هلدینگ ترکیه‌ای «تاو» و «انشاءات ۷۷» که دارای تجارب بین‌المللی هستند کار بازسازی فرودگاه موصل را بر عهده خواهند کرد.

استاندار نینوا ادامه داد: فرودگاه موصل که قبلاً فرودگاهی داخلی بوده به فرودگاهی بین‌المللی تبدیل خواهد شد و بازسازی آن به زودی آغاز می‌شود.

وب‌سایت عراقی «المعلومه» در خبری در همین رابطه نوشت، در حالی که قوای سیاسی و مردمی در عراق خواستار پایان حضور نظامی ترکیه در عراق و جلوگیری از تجاوز ترکیه به خاک عراق هستند، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور اقدام به امضای قرارداد با هلدینگ‌های ترکیه‌ای برای بازسازی فرودگاه و ایجاد نیروگاه‌های برق می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است، الکاظمی با این اقدامات، خود را در شرایط سخت قرار داده و افکار عمومی را تحریک می‌کند؛ به‌ویژه که ترکیه در ماه گذشته یک منطقه گردشگری در «دهوک» را بمباران کرد و چندین شهروند عراقی کشته یا زخمی شدند.

المعلومه افزود: علی‌رغم ادامه تجاوز ترکیه به خاک عراق و قطع آب فرات و دجله به روی عراق توسط آنکارا، اما همچنان شرکت‌های ترکیه‌ای بیشترین تأسیسات عراق را در دست دارند.

در ادامه این گزارش آمده، همزمان حزب «تقدم» به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان که مدیریت استان‌های الانبار و نینوا را در دست دارند، قرارداد‌های بزرگ را تنها به شرکت‌های ترکیه‌ای واگذار می‌کنند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی «پ. ک. ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ. ک. ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار