افشای شمار نظامیان آمریکایی و مکان پایگاه‌های آن‌ها در سوریه

سعید فارس السعید کارشناس مسائل امنیتی در سوریه، گفت: آمریکا ۳۰۰۰ هزار نظامی را در ۹ پایگاه نظامی خود در سوریه مستقر کرده است.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲ - 10August 2022

شمار نظامیان آمریکایی و مکان پایگاه‌های آن‌ها در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، سعید فارس السعید، کارشناس مسائل امنیتی در سوریه اظهار داشت: تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه بیش از سه هزار نفر و تعداد پایگاه‌های نظامی ۹ پایگاه است.

السعید با اشاره به اینکه واشنگتن همچنان سه هزار نیروی نظامی در سوریه دارد، خاطرنشان کرد: واشنگتن عناصر خود را در حسکه، تنف، الشداده، تل بیدر، رمیلان، پایگاه‌های راس العین، عین عیسی، تل ابیض و عین العرب مستقر کرده است.

کارشناس مسائل امنیتی در سوریه با اشاره به اینکه بیشتر این پایگاه‌ها در نزدیکی اماکن استقرار شبه‌نظامیان جدایی‌طلب کرد ایجاد شده و در آن‌ها عناصر تروریستی از جبهه النصره و داعش از همه ملیت‌ها هستند، تصریح کرد: برخی از پایگاه‌ها مانند التنف با پایگاه‌های مستقر در عراق در ارتباط هستند.

در راستا، محمد فواز یکی از اعضای مجلس مردمی سوریه نیز تأیید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال تشدید فعالیت‌های خود در سوریه برای سرقت میادین نفتی این کشور و صادرات آن‌ها به بازار‌های نزدیک کردستان عراق و ترکیه هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار