نخست وزیر اسبق عراق:

جلسه پارلمان باید در هر کجای عراق برگزار شود

نخست وزیر اسبق عراق بر تشکیل جلسه پارلمان در هر جای این کشور برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دوبت تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ - 13August 2022

جلسه پارلمان باید در هر کجای عراق برگزار شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،‌ «ایاد علاوی» نخست وزیر اسبق عراق خواستار برگزاری جلسه پارلمان در هر کجای این کشور برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه جدید شد.

علاوی افزود: انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه جدید راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام با قانون انتخابات عادلانه هموار کند، در غیر این صورت وضعیت بدتر خواهد شد و نتایج بسیار وخیمى حاصل خواهد شد.

امید‌ها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی هفته گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به چارچوب هماهنگی نیز روز جمعه در نزدیکی منطقه سبز بغداد تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق در بیانیه پایانی تظاهرات روز جمعه در نزدیکی منطقه سبز بغداد، ضمن اعلام تحصن نامحدود در مجاورت پل معلق منطقه سبز در بغداد تا تحقق خواسته‌های عادلانه، خواستار تسریع در روند تشکیل دولت دارای اختیارات کامل مطابق با قانون اساسی به منظور احیای حیثیت کشور و حل مشکلات شهروندان شد.

چارچوب هماهنگی همچنین گروه‌های سیاسی را به تسریع در روند تعیین نامزد ریاست جمهوری، تعیین تکلیف نامزد فراکسیون اکثریت برای نخست‌وزیری شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار