برگزاری انتخابات زودهنگام بدون انعقاد پارلمان عراق میسر نیست

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را بدون انعقاد جلسات پارلمان میسر ندانست.
کد خبر: ۵۳۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 09August 2022

برگزاری انتخابات زودهنگام بدون انعقاد پارلمان عراق میسر نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از مخالفت با برگزاری انتخابات زودهنگام پیش از انعقاد جلسات پارلمان خبر داد.

المالکی، در سخنانی به مناسبت سالروز عاشورای حسینی اظهار داشت: عراق کشور مؤلفه‌های مختلف است و نمی‌توان اراده‌ای را بر آن تحمیل کرد مگر اراده کامل مردم و از طریق نهاد‌های قانونی که مجلس نمایندگان منتخب نماینده آنهاست.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق افزود: انحلال پارلمان و تغییر نظام و انتخابات زودهنگام ممکن نیست مگر با انعقاد مجدد مجلس نمایندگان؛ و این مجلس است که این مطالبات را مورد بررسی قرار می‌دهد و هر تصمیمی بگیرد عمل می‌کنیم چرا که عراق و نظام آن امانتی بر گردن ماست.

وی همچنین ادامه داد: انقلاب حسینی ثابت کرد که طغیان، انحراف و کفر هر چقدر هم که پررنگ شوند امت پراکندگی خود را رفع خواهد کرد.

پیش از این جاسم الموسوی سخنگوی ائتلاف دولت قانون گفته بود که مذاکرات با جریان صدر برای حصول توافق در مورد کاندیدای چارچوب هماهنگی شیعی برای پست نخست زیری ادامه دارد.

زانا سعید کارشناس مسائل حقوقی عراق در سخنانی تصریح کرد: دولت پیشبرد امور در عراق اختیارات و صلاحیت‌های محدودی دارد و نمی‌تواند برگزارکننده انتخابات مجدد در عراق باشد.

کارشناس مسائل حقوقی عراق عنوان کرد: دولت پیشبرد امور عراق رأی اعتماد خود را از پارلمان کنونی نگرفته است؛ بلکه این رأی اعتماد از یک پارلمان منحل شده گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس، دولت پیشبرد امور در عراق صلاحیت و اختیار برگزاری انتخابات و نظارت بر آن را ندارد. این دولت یک دولت موقت است که تنها باید امور روزمره عراق را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار