رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج مردمی در سوانح طبیعی

«عسکری» گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی ظرفیت عظیم و منحصر به فردی در زمینه امدادرسانی به ویژه پس از وقوع سوانح طبیعی دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.
کد خبر: ۵۳۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 23July 2022

از ظرفیت سپاه و بسیج مردمی حین وقوع سوانح طبیعی استفاده شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «محمدجواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی امروز حین بازدید از نحوه امدادرسانی به مصدومان و جستجوی افراد مفقودی حادثه سیل منطقه سلطان‌شهباز در حاشیه رودخانه رودبال محور استهبان داراب در جمع نیروهای امدادی اعزامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی ظرفیت عظیم و منحصربه فردی در زمینه امدادرسانی به ویژه پس از وقوع سوانح طبیعی دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

نماینده مردام داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس باید نسبت به تصویب قانون حمایتی در این زمینه و در راستای جذب مشارکت‌های اجتماعی اهتمام جدی داشته باشد تا تلاشها در این خصوص به ویژه حین وقوع حوادث غیرمترقبه هدفمندتر و اثربخش تر صورت بگیرد.

عسکری همچنین با ابراز تاسف از جان باختن جمعی از هموطنانمان در حادثه سیل استهبان گفت: انتظار داشتیم مقامات ارشد استان از لحظه اول سیل در محل حادثه حضور میدانی داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست همچنین با تقدیر و تشکر از تلاش‌های سازنده نیروهای داوطلب مردمی و بسیجی، امدادی، هلال‌احمر و سپاه پاسداران در حادثه سیل منطقه رودبال شهرستان استهبان خاطرنشان کرد: حین وقوع سوانح طبیعی انتظار و وظیفه هر مسئولی این است که از لحظه اول در محل وقوع حادثه‌ حضور پیدا کند و نسبت به مدیریت وضعیت پیش آمده و بحران‌های احتمالی با ارائه خدمات لازم اقدام کند.

عسکری متذکر شد: با یک برنامه‌ریزی درست و با اطلاع‌رسانی به موقع و اطلاعیه‌ها، هشدارها و سایر اقدامات مدیریتی پیشگیرانه می‌توانیم نسبت به کاهش تلفات قبل و بعد از بحران اقدام کنیم.  

عصر دیروز در آخرین روز از تیر، بارش شدید باران در حدفاصل شهرستان استهبان و داراب حوالی سلطان شهباز منطقه رودبال و ایج و طغیان رودخانه رودبال و وقوع سیل باعث جان باختن تعدادی از هموطنمان شد که طبق آمار رسمی تا این لحظه 21 نفر از هموطنانمان جان باخته و تعدادی نیز مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار