رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تولید پایدار با حمایت از بخش خصوصی میسر است

عسکری گفت: با بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و توسعه‌ای فعال در بخش اقتصاد، می‌توانیم تولید پایدار را در کشور نهادینه کنیم.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ - 31August 2022

تولید پایدار با حمایت از بخش خصوصی میسر است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدجواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اظهار داشت: در این نشست به اهمیت شتابدهی شرکت‌های دانش‌بنیان و مطرح صنایع غذایی به عنوان مصرف‌کننده محصولات کشاورزی در راستای ارتقای توان تولید در کشور تاکید و مقرر شد به صنایع غذایی و اصلاح قوانین و مقررات ناکارآمد در این حوزه توجه شود.

عسکری با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی به عنوان یکی از راهبرد‌های کلان کشور در عرصه مدیریتی ادامه داد: به مانند دوران دفاع مقدس که «ما می‌توانیم» را عملی کردیم، در این زمان هم باید با به کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و توسعه‌ای فعال در بخش اقتصاد، تولید پایدار را در کشور نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های امنیت غذایی در کشور مهیا شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هدفمند ساختن نظام تولید می‌توانیم در تنگنا‌های بین‌المللی نظیر مناقشات منطقه‌ای اخیر که در جنگ روسیه و اوکراین، از سفره مردم حمایت کنیم.

عسکری در خصوص اهمیت نظارت الکترونیکی دولت گفت: زیرساخت‌های سنتی ما باید با هدف تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش با تعریف و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم الکترونیکی، توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد: باید با راهکار‌های نوین براساس نیاز‌های امروز جامعه و ابتکار عمل مدیریتی برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گام‌های جدی را در سطح ملی و محلی برداریم.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم ارزیابی شاخص‌های تورم را بر اساس قیمت نهایی مصرف‌کننده عنوان کرد و گفت: قیمت‌های محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی در صنایع غذایی بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و بر این باوریم قیمت‌گذاری دستوری پاسخگو نیست.

عسکری با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صنایع غذایی خاطرنشان کرد: با فضاسازی در راستای جذب سرمایه لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر رونق اقتصاد ملی، امکان اشتغال‌آفرینی مناسبی برای جوانان فارغ‌التحصیل کشور فراهم خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار