آغاز دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس‌جمهور

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی کشورمان آغاز به‌کار کرد و در این مراسم به اهمیت لزوم صادرات محصولات فرهنگی و توجه به اقتصاد فرهنگ اشاره شد.
کد خبر: ۵۳۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 23July 2022

آغاز دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس‌جمهوربه گزارش گروه اخبار داخلی‌ دفاع‌پرس، پس از یک دهه وقفه، دهمین دوره اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و نمایندگانی از ۶۰ کشور جهان در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در مدت برپایی اجلاس رایزنی‌های فرهنگی که تا ششم مرداد ادامه دارد، سلسله نشست‌های تخصصی و همچنین سه کارگاه با حضور سیاست‌گذاران، صاحبان ایده و نهاد‌های مجری برگزار می‌شود.

پیش‌تر دبیر دهمین اجلاس فرهنگی ایران در خارج از کشور درباره جزئیات برگزاری این دوره اجلاسیه گفت که در افتتاحیه این اجلاس تمام بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فعال در کشور، سه نوبت صبح، ظهر و عصر حرف‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و در نوبت شنبه شب این نشست نیز وزارت گردشگری و میراث فرهنگی میزبان رایزنان فرهنگی است.

«حسین روزبه» اضافه کرد: فردا (یکشنبه) مقامات عالی وزارت امور خارجه و عصر همان روز سازمان صداوسیما در اجلاسیه حضور می‌یابند و اهمیت حضور مدیران رسانه ملی از آن جهت ضروری است که تصویرسازی حقیقی از ایران اسلامی و دستاورد‌های آن با حضور هوشمند رسانه‌ها محقق خواهد شد؛ همه مجموعه‌های رسانه‌ای، رایزنان ما را بازوی همکاران خود در عرصه‌های فرهنگی بدانند و رایزنان نیز مکلف به همکاری با رسانه‌ها شدند. وحدت در تولید پیام و ایجاد تصویر واحد از انقلاب اسلامی و کشورمان در خارج از مرزها، نقطه اشتراک سازمان ارتباطات اسلامی با رسانه‌هاست.

‌‌‌انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار