دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه برگزار می‌شود

هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه از ۱۳ مرداد تا ۵ شهریور با حضور ۲۷۵ تیم از ۳۷ کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳ - 25July 2022

هشتمین دوره مسابقات بین المللی نظامی روسیه برگزار می‌شودگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌: امسال در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه که از ۱۳ مرداد تا ۵ شهریور (۱۳ تا ۲۷ آگوست) برگزار می‌شود، ۱۲ کشور الجزایر، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، چین، هند، ایران، قزاقستان، روسیه، ازبکستان، ونزوئلا و ویتنام میزبانی برخی از رشته‌های این دوره از رقابت‌ها را برعهده دارند.

در این رقابت‌ها ۲۷۵ تیم از ۳۷ کشور در ۳۶ مسابقه چندجانبه نظامی که ۱۲ مورد از آن‌ها در روسیه برگزار می‌شود، شرکت خواهند داشت؛ همچنین برای اولین بار ونزوئلا در قاره آمریکا در این مسابقات به‌عنوان یکی از کشور‌های میزبان و عربستان سعودی و رواندا نیز به‌عنوان کشور‌هایی که برای اولین بار در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت، معرفی شده‌اند.

امسال دو رشته جدید «ریل‌بانان» در بخش ترابری نظامی و «پیشرفت ویژه» در بخش خدمه واحد‌های حمل و نقل مهمات هم معرفی شده است.

سرپرست تیم‌های اعزامی جمهوری اسلامی ایران در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه موسوم به «ارتش-۲۰۲۱» اعلام کرد که ایران در بین ۴۳ کشور پنجم شد که بهترین نتیجه برای کشورمان نسبت به دوره‌های گذشته بوده است.

سال گذشته در پایان هفتمین دوره این رقابت‌ها ایران بعد از روسیه، ازبکستان، چین و بلاروس، با کسب سه عنوان نخست (مدال طلا) و یک مقام سومی (مدال برنز) در بین ۴۳ کشور شرکت‌کننده، مقام پنجم را به دست آورد که در کارنامه مسابقات ایران، بهترین نتیجه حاصل شده طی سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران در هفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی نظامی روسیه علاوه بر میزبانی سه رشته غواصی عمق، جام دریا و اربابان سلاح، تیم‌هایی را نیز جهت شرکت در مسابقات جهت‌یابی، تیراندازی عملیاتی و تهاجم دریابرد در روسیه، اربابان آتش و پهپاد در قزاقستان، تک‌تیرانداز و ستاره قطبی در بلاروس، حافظان نظم در صربستان و گشت جاده‌ای در قطر اعزام کرد که در سه رشته جام دریا، غواصی عمق و اربابان سلاح مقام اول، در رشته تهاجم دریابرد مقام سوم و در سایر رشته‌ها هم مقام‌های چهارمی و پنجمی را کسب کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار