رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد؛

ارتقای سطح آموزش‌ نیرو‌های مسلح کشور با شرکت در مسابقات نظامی روسیه

امیر سرتیپ دوم «پیمبری» گفت: حضور تیم‌های ایران در مسابقات نظامی روسیه تأثیر شگرفی در آموزش نیرو‌های مسلح و آشنایی با روش‌ها و دستاورد‌های جدید حوزه تعلیم و آموزش داشته است.
کد خبر: ۵۳۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 27July 2022

امیر پیمبریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «سید کمال پیمبری» رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه که در محل این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه این مسابقات از ۱۳ مرداد الی پنجم شهریور برگزار می‌شود، اظهار داشت: ایران از سال ۲۰۱۶ به دعوت روسیه در این‌مسابقات شرکت می‌کند و این شش سالی که در مسابقات حضور داشتیم، تأثیر شگرفی در آموزش نیرو‌های مسلح و آشنایی با روش‌ها و دستاورد‌های جدید حوزه تعلیم و آموزش داشته است؛ به نحوی که موجب شده ارتقای سطح آموزش نیرو‌های مسلح شده و علاوه بر این، دیپلماسی نظامی را هم افزایش داده است.

وی ادامه داد: مسابقات داخلی این رقابت‌ها از سال گذشته در کشورمان آغاز شد که در نهایت منجر به حضور در ۱۴ رشته با حضور ۲۹۴ نفر شده است؛ این مسابقات از ۲۴ مرداد تا پنجم شهریور در ۱۲ کشور از جمله کشورمان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: رشته غواصی عمق در سیستان و بلوچستان به میزبانی نیروی دریایی ارتش، تک‌تیراندازی تاکتیکی به میزبانی نیروی زمینی سپاه و پهپاد در کاشان به میزبانی نیروی زمینی و هوافضای سپاه برگزار می‌شود.

امیر پیمبری با بیان اینکه ایران امسال در ۱۱ رشته از این رقابت ها حضور دارد، افزود: در رشته نفربر به مسئولیت سپاه، تانک به مسئولیت ارتش در روسیه، ستاره قطبی با مسئولیت ارتش در بلاروس، جام دریا به مسئولیت نیروی دریایی ارتش در آذربایجان به استعداد دو ناو شامل ۸۵ نفر، محیط امن به مسئولیت ارتش در ازبکستان، مارش سایان به مسئوليت ارتش در روسیه، تکاوران دریایی و رشته ارتش ‌و فرهنگ به مسئولیت سپاه که برای اولین بار شرکت می‌کنند، حضور خواهیم داشت.

وی افزود: نیروی انتظامی نیز در سه رشته گشت جاده‌ای به ازبکستان، حافظان نظم‌ به روسیه و جهت یابی قزاقستان تیم هایی را اعزام می کند؛ همچنین امسال یک ‌تیم تحقیقاتی از وزارت دفاع به مدت یک ‌هفته در کنار تیم تانک ‌و نفر بر در روسیه حضور خواهند داشت تا کارهای پژوهشی خود را در این رشته ها انجام دهند.

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: کل کشورهایی که امسال شرکت دارند ۳۷ کشور خواهد بود که در ۳۴ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند که البته همان گونه که عنوان شد ۱۲ کشور هم میزبانی برخی رشته ها را برعهده دارند.

وی درباره کشورهایی که برای انجام سه مسابقه به کشورمان می آیند نیز بیان کرد: در غواصی عمق روسیه، سوریه، چین، هند، ویتنام و ونزوئلا، در رشته پهپاد کشورهای پاکستان، روسیه، بلاروس ‌و در رشته تک‌تیراندازی تاکتیکی نیز کشورهای، روسیه، آذربایجان، بلاروس، ویتنام، زیمباوه، چین، پاکستان و ازبکستان حضور خواهند داشت.

امیر پیمبری درباره رشته های این دوره از رقابت ها هم عنوان کرد: رشته هایی که امسال برای هشتمین دوره مسابقات نظامی روسیه پیش بینی شده تکاوران دریایی، تانک، ادوات مهندسی، تعمیرکاران خودروهای نظامی،‌ پل های نظامی، ارتش و فرهنگ، امداد پزشکی،‌ جا به جایی مهمات، رزم در برف، آشپزخانه صحرایی، حافظان نظم، محیط امن، حمل و نقل راه آهن، ستاره قطبی، هوابرد، خدمه خمپاره انداز، جهت یابی،‌ جام دریا، همکاری نظامی، مارتن اسب، تعلیم سگ‌های پلیس، شیمایی، گشت‌جاده ای است.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار