دریادار سیاری:

استقرار نیروی دریایی ارتش در نقاط مختلف ساحل جنوب شرقی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:این نیرو طلایه دار حرکت در مسیر آبادانی سواحل مکران است و به همین سبب در برخی نقاط از این منطقه واقع در جنوب شرقی ایران استقرار یافته است.
کد خبر: ۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ - 31October 2013

استقرار نیروی دریایی ارتش در نقاط مختلف ساحل جنوب شرقی ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: نیروی دریایی اقدامات گسترده ای دراین زمینه پیش بینی کرده از جمله این که در مناطقی نظیر جاسک، کنارک و پسابندر استقرار یافته است.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به تاکید فرمانده معظم کل قوا در زمینه توسعه و پیشرفت مناطق ساحلی کشور، افزود: می توان گفت که ساحل مکران از تنگه هرمز تا پسابندر مهمترین ساحل کشور تلقی می شود چرا که موقعیت جغرافیایی و شرایط فیزیکی خیلی خوبی دارد و به واسطه مشرف بودن به اقیانوس به مثابه یک گنج است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در این منطقه هیچ مجموعه ای از صنایع دریایی استقرار نیافته است و این در حالی است که باید بیشترین صنایع و بنادر ما در این بخش از کشور مستقر باشد.
 
وی ادامه داد: اگر بتوانیم صنایع دریایی را در ساحل مکران گسترش دهیم این ساحل به یکی از مهم ترین و آبادترین سواحل دنیا تبدیل خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها