استفاده از پهپاد در حادثه تروریستی حماه سوریه

مرکز آشتی روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور با انتشار بیانیه‌ای جزئیات بیشتری از حادثه تروریستی استان حماه سوریه اعلام کرد.
کد خبر: ۵۳۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ - 25July 2022

استفاده از پهپاد در حادثه تروریستی حماه سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تاس، «یوگنی گراسیموف»، معاون مرکز آشتی روسیه برای طرف‌های متخاصم در سوریه جزئیاتی از حمله تروریستی بعدازظهر یکشنبه در استان حماه را تشریح کرد.

در همین ارتباط، مرکز آشتی روسیه وابسته به وزارت دفاع روسیه اظهار داشت: «در حمله تروریستی در السقلبیه سوریه که با استفاده از پهپاد دست ساز انجام شد، دو غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.»

به گفته این مرکز، حادثه تروریستی مذکور در مراسم افتتاح کلیسای ایاصوفیه رخ داده است.

گراسیموف این را نیز افزود که در این حادثه به سربازان روسی آسیبی نرسیده است.

خبرگزاری سانا سوریه پیشتر گزارش داده بود که تروریست‌های جبهه النصره مستقر در شمال غرب سوریه روز یکشنبه یک موشک به سمت السقلبیه شلیک کردند. به گفته این آژانس، موشک به میدانی پر از جمعیتی اصابت کرد که در افتتاحیه کلیسای ایاصوفیه در این شهر مسیحی شرکت داشتند.

این نخستین بار نیست که تروریست‌های هیئت تحریر الشام یا همان «جبهه النصره» سابق، برای محقق ساختن اهداف خود و تفرقه افکنی بین اقشار مختلف مردم سوریه، مرتکب جنایاتی از این قبیل می‌شوند.

این گروهک در سال ۲۰۱۶ برای اینکه صفت «تروریستی» را از روی خود بردارد، اعلام کرد که از سازمان تروریستی «القاعده» جدا شده و «ابو محمد الجولانی» نام آن را به «جبهه فتح الشام» تغییر داد؛ اما برای همگان روشن بود که عقیده اعضای گروهک با تغییر نام، دستخوش تغییر نخواهد شد.

همچنین مرکز آشتی روسیه پس از اتمام عملیات نظامی در سوریه همچنان به انجام وظایف محوله ادامه می‌دهد. افسران این مرکز به طور منظم در مناطق آزاد شده سوریه سفر می‌کنند تا وضعیت انسانی را ارزیابی کنند. تلاش‌های اصلی ارتش روسیه در حال حاضر بر کمک به بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و تخلیه غیرنظامیان از مناطق کاهش تنش متمرکز شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار