وزیر امور خارجه:

بالندگی صنعت هسته‌ای مرهون مجاهدت شهید رضایی‌نژاد است

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به همسر و دختر شهید رضایی‌نژاد گفت: بالندگی امروز صنعت صلح آمیز هسته‌ای ایران مقتدر، مرهون مجاهدت شهدای هسته‌ای ازجمله شهید رضایی نژاد است.
کد خبر: ۵۳۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ - 25July 2022

بالندگی صنعت هسته‌ای مرهون مجاهدت شهید رضایی نژاد استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در پیام خود خطاب به شهره پیرانی همسر و آرمیتا دختر شهید رضایی نژاد اظهار داشت: یازدهمین سالگرد ترور ناجوانمردانه همسر، پدر و فرزند سرافرازتان شهید داریوش رضایی نژاد قهرمان ملی و دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی، یادآور مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی ناپذیر، اما بی ریای فرزندان فرهیخته و دانشمند این مرز و بوم کهن است که دغدغه‌ای جز پیشرفت و توسعه ایران عزیز و سرافرازی ملت شریف میهن اسلامی با دستیابی به فناوری بومی و صلح آمیز هسته‌ای و بی نیازی کشور از بیگانگان در این حوزه نداشته و ندارند.

وی افزود: اینجانب با مشاهده فیلم «هناس» اثر فاخر سینمایی که تجسم گوشه‌هایی از دوران زندگی سرشار از عشق و ایثار سرکار عالی (همسر محترمه شهید) تا لحظه ترور ناجوانمردانه و عروج ملکوتی آن شهید عزیز در برابر دیدگان شما و آرمیتای عزیز است، بیش از پیش دریافتم که به برکت مجاهدت و تلاش غیورانه داریوش پرتلاش و شهامت و همراهی عاشقانه و فداکارانه شما با آن عزیز سفرکرده، آرمان مقدس آن شهید و همه دانشمندان هسته‌ای کشور در تعالی و پیشرفت ایران اسلامی با قوت و قدرت تداوم خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: بالندگی امروز صنعت صلح آمیز هسته‌ای ایران مقتدر، مرهون مجاهدت شهدای هسته‌ای از جمله شهید رضایی نژاد است.

امیرعبداللهیان گفت: بی شک دشمنان این کشور و ملت با توسل به ترور فرزندان دانشمند و قهرمانان اقتدار علمی کشور، هرگز نمی‌توانند در عزم و اراده سترگ ملت بزرگ و تمدن ساز ایران اسلامی، خللی وارد نمایند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت را مغتنم شمرده، یاد و خاطره بلند شهیدان عزیز رضایی نژاد، احمدی روشن، شهریاری، علیمحمدی و فخری زاده و همه شهدای مسیر اعتلای توان علمی و فناوری کشور را گرامی می‌داریم و به ارواح طیبه شأن درود و سلام می‌فرستیم و پیمان می‌بندیم که به پاسداری از ثمره خون پاک و افتخارات ملی و علمی آنان در راستای دفاع از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران متعهد و استوار خواهیم ماند.

داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اول مرداد ۱۳۹۰ در مقابل منزلش به شهادت رسید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار