قدردانی دمشق از مواضع الجزایر/ تحویل پیام مکتوب «تبون» به «اسد»

وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانس مشترک خبری با همتای الجزایری خود در دمشق، از مواضع الجزایر در حمایت از ملت سوریه طی سال‌های اخیر قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ - 25July 2022

قدردانی دمشق از مواضع الجزایر/ تحویل پیام مکتوب تبون به بشار اسدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز در کنفرانس مشترک خبری با «رمطان لعمامره» همتای الجزایری خود، اظهار داشت: روابط سوریه و الجزایر از لحاظ تاریخی ریشه دار است.

وی افزود: الجزایر در طول بحران سوریه طی سال‌های اخیر، در کنار ملت ما ایستاد و همواره تروریسم و تحریم‌های غرب علیه دمشق را محکوم کرد.

مقداد تاکید کرد: امیدوارم زخم‌های جهان عرب در اسرع وقت درمان شود، اهتمام اساسی ما بر اساس منافع امت عربی تعریف می‌شود.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: تعامل با بحران در روابط میان کشور‌های عربی به شیوه قدیمی، دیگر جوابگو شرایط کنونی نیست.

در این کنفرانس خبری، وزیر خارجه الجزایر از پیام مکتوب «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر به بشار اسد رئیس جمهور سوریه خبر داد و گفت: عدم حضور سوریه در اتحادیه عرب به اقدام مشترک جهان عرب آسیب وارد می‌کند.

رمطان لعمامره همچنین از پیام مکتوب بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پاسخ به پیام همتای الجزایری اش خبر داد و گفت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند که رایزنی‌ها میان سوریه و الجزایر تقویت شود.

وی بر لزوم تقویت و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری میان سوریه و الجزایر تاکید کرد و گفت: همکاری مشترک میان دمشق و الجزیره در شرایط کنونی اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها