معاون رئیس جمهور:

مدیران به جای فرصت‌سوزی، فرصت‌سازی کنند

مرتضوی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای فرصت‌سوزی، شایسته است فرصت‌سازی را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار دهند.
کد خبر: ۵۳۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ - 25July 2022
مدیران به جای فرصت‌سوزی، فرصت‌سازی کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور عصر دوشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اظهار داشت: ما باید مرحله به مرحله مصوبات را عملیاتی کرده و در حد وسع و توان منابع مورد نیاز را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دهیم.
 
وی تصریح کرد: هر چند متناسب با خواسته مردم طرح‌ها به دلیل محدودیت منابع پیشرفت قابل توجهی ندارد اما سعی ما بر این است تا با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام و زیربنایی در استان‌ها، تأمین منابع را انجام دهیم تا مردم شیرینی تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها را بچشند.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در این مقطع توفیق خدمت نصیب ما شده و باید فرصت گذر عمر را بدانیم و به جای فرصت‌سوزی، فرصت‌سازی را به عنوان یک امر مهم مورد توجه قرار دهیم.
 
مرتضوی ضرورت خدمت‌رسانی به مردم را یادآور شد و افزود: باید مشکلات و گرفتاری‌های عیاالله را برطرف کنیم چرا که جامعه ایرانی، جامعه ممتاز و گران‌سنگی بوده که لایق خدمت و شایسته تلاش شبانه‌روزی در مسیر رفاه کامل هستند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به گذران فرصت خدمت به جای ضایع کردن وقت و فرصت، شایسته است در حد توان و وسع کارها و طرح‌ها را به پیش ببریم.
 
مرتضوی معدل کار در استان اردبیل را در حد عالی توصیف کرد و ادامه داد: ما قدردان پیگیری‌های استاندار اردبیل، مدیران استانی و تخصیص مناسب سازمان برنامه و بودجه هستیم که با ظرافت خاص کار را در این حوزه پیگیری کردند.
 
وی مجموع مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان را ۸۷ طرح اعلام کرد و گفت: هفت هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان مصوبات سفر در بخش عمرانی بوده که بخشی از آنها از محل ماده ۵۶ و بخشی نیز از محل فروش اموال تأمین و تخصیص یافته است.
 
مرتضوی اضافه کرد: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از این منابع به استان اختصاص یافته و ما تعهدات خود را در سال‌جاری و سال آینده در تحقق همه مصوبات سفر انجام خواهیم داد.
 
وی بیان کرد: اقتصاد محدود دولتی نمی‌تواند تأمین‌کننده بخش عظیمی از نیازها و مطالبات مردم باشد که به همین لحاظ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و توان آنها را در مسیر توسعه استان اردبیل به کار گرفت.
 
مرتضوی ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل – میانه را با تأمین منابع مورد نیاز در سال‌جاری یادآور شد و اظهار کرد: جلسه‌ای را هفته آینده با حضور مسئولان کشوری برای حل موانع پیش رو در تخصیص تهاتر نفت و ماده ۵۶ برگزار خواهیم کرد تا همه تعهدات در این حوزه به نفع استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.
 
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان اردبیل و محدودیت فصل کاری، سعی بر این است تا در چند ماه پیش رو این منابع تخصیص یابد تا هر چه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی در این استان به سرانجام مناسبی برسد.
 
مرتضوی ضرورت پیگیری مسئولان را در به انجام رسیدن مصوبات و تعهدات سفر یادآور شد و گفت: از منابع عمومی یک‌هزار و ۹۵ میلیارد تومان منابع پرداخت شده و سعی بر این است تا ادامه این پرداختی‌ها را شاهد باشیم.
 
وی افزود: بدون تعارف باید مدیران و مسئولان استان پیگیری‌های لازم را در تحقق مصوبات سفر در ابعاد مختلف انجام دهند تا سازمان برنامه و بودجه و سایر وزارتخانه‌ها تعهدات خود را عملیاتی کنند.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور با انتقاد از عدم صدور مجوز راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل خاطرنشان کرد: وزارت علوم به جای اعلام شروط خاص در صدور مجوز بهتر است با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی این دانشگاه مجوز ماده ۳۲ را صادر کرده و فرآیند جذب اساتید علمی را در این دانشگاه فراهم کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها