۲ جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدشان پیوستند

عباس معروفی و قدیر مجتبوی دو جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس به همرزمان شهید خود پیوستند.
کد خبر: ۵۳۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ - 26July 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جانباز ۷۰ درصد قدیر مجتبوی پس از گذشت ۴۰ سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت، به شهادت رسید.

جانباز شهید قدیر مجتبوی سوم فروردین ماه سال ۱۳۴۰ در قزوین به دنیا آمد، سال ۱۳۶۶ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر و یک فرزند دختر شد. وی هفتم تیر سال ۱۳۶۱ از سوی بسیج به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و آبان همان سال در عملیات محرم بر اثر اصابت ترکش به سر، به مقام جانبازی نایل شد.

شهادت 2 جانباز 70 درصد

این جانباز سرافراز برای دفاع از کیان کشور مجدد راهی جبهه شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ با اصابت مجدد ترکش به سر و هر دو پا برای دومین بار جانباز شد.

جانباز شهید قدیر مجتبوی با وجود دو بار جانبازی، دست از مبارزه بر نداشت و برای سومین بار برای مقابله با دشمن بعثی وارد عرصه نبرد شد که این بار سال ۱۳۶۷، بر اثر برخورد با مین و قطع پای راست از پنجه در شیخ‌محمد، سومین جانبازی خود را تجربه کرد و به مقام جانبازی ۷۰ درصد نایل شد.

شهادت 2 جانباز 70 درصد

«عباس معروفی» در سن ۵۶ سالگی پس از ۳۸ سال تحمل درد مجروحیت در بیمارستان امیرالمومنین (ع) استان اصفهان به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز شهید «عباس معروفی» امروز سه‌شنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار شد و پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف در حرم مطهر رضوی در رواق حضرت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

شهید «عباس معروفی» سال ۱۳۴۵ در خوزستان چشم به جهان گشود و سال ۱۳۶۳ در اندیمشک از ناحیه کمر مجروح شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار