مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان خبر داد؛

برپایی ۴۰ موکب حسینی با همکاری بنیاد شهید خوزستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

نورانی از برپایی ۴۰ موکب حسینی با رویکرد «نایب الشهید» در مسیر زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ - 30July 2022

برپایی ۴۰ موکب حسینی با همکاری بنیاد شهید خوزستان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشست کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان خوزستان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت، مدیرکل اوقاف، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

«حسن نورانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان پس از این نشست تصریح کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران وام‌دار واقعه عاشورا و جریان اربعین امام حسین (ع) است. مراسم پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی برای صدور دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و نشر فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین برنامه‌های اربعین حسینی است.

نورانی از برپایی ۴۰ موکب با همکاری خانواده معظم شاهد و ایثارگر در مسیر راهپیمایی زائران خبر داد و افزود: تعدادی از این موکب‌ها در شهر‌های ورودی استان خوزستان از جمله اندیمشک، بهبهان و بندر ماهشهر مستقر خواهند شد و بقیه آن‌ها در شهر‌های شادگان، اهواز، خرمشهر، آبادان، حمیدیه در کنار مزار شهدای حله، سوسنگرد و هویزه و مناطق چزابه و شلمچه برپا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان تصریح کرد: موکب حسینی با رویکرد «نایب الشهید» در مسیر زائرین اربعین حسینی برپا خواهد شد که در این طرح زائران اباعبدالله حسین (ع) می‌توانند به نیابت از شهدا پیاده‌روی کنند و ثواب آن را به روح بزرگ شهیدان هدیه کنند.

نورانی در خصوص خدماتی که در این موکب‌ها ارائه می‌شود، گفت: در این موکب‌ها علاوه بر پذیرایی مواد غذایی، محصولات فرهنگی گوناگونی نیز ارائه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نصب تصاویر شهدا در مسیر راهپیمایی افزود: این تصاویر در مسیر‌های مهم و پرتردد در نقاط گوناگون نصب می‌شوند تا زائران به یاد این شهدای گران‌قدر باشند. راویان مسلط به زبان‌های خارجی مستقر در غرفه‌ها به تبیین ابعاد مختلف اربعین و دفاع مقدس برای زائران خارجی می‌پردازند. این موکب‌ها تا دو روز پس از اربعین برپا خواهند بود تا از زائران در حال بازگشت نیز پذیرایی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان همچنین از استقرار ۱۰۰ موکب مردمی با نام شهدا در استان خوزستان خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار