مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران مطرح کرد؛

ضرورت فعال شدن کارگروه‌های آموزش در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

«کهنسال» خواستار فعال شدن کارگروه‌های آموزش در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد و گفت: با این اقدام موضوعات مهم در زمینه آموزشی که قابلیت اجرایی دارند به‌کارگیری خواهند شد.
کد خبر: ۵۳۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 01August 2022

ضرورت فعال شدن کارگروه‌های آموزش در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در جلسه ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر، اظهار داشت: مدارس شاهد و ایثارگر به دلیل جایگاهی که دارند یک مدرسه خاص و ویژه‌ای هستند، همچنین نظارت بر تمامی امور مدارس شاهد و ایثارگر یک امر ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به شناسایی استعداد‌های علمی موجود در این مدارس اشاره کرد و افزود: هزینه‌ها باید در راستای کیفیت بخشی آموزش باشد تا منجر به فناورانه اجتماعی شود و برای سایر مدارس الگونمایی کند.

کهنسال در ادامه بیان کرد: هر چقدر مدارس شاهد بیشتر بدرخشند، استعداد‌ها و بارش علمی شکوفا می‌شود، برای رسیدن به هدف باید مهارت آموزی را در دل خانواده‌ها ببریم، در این رابطه باید کارگروه‌هایی را تشکیل دهیم تا توانمندی‌ها بروز پیدا کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مجمع خیرین برای ارتقاء بخشی مدارس و سطح علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر تاکید و عنوان کرد: کار‌های تحقیقاتی، پژوهشی و علمی در مدارس شاهد و ایثارگر نهادینه شود.

این مسئول اذعان داشت: انتظار ما این است کارگروه‌های آموزش در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال شوند تا موضوعات مهم که در زمینه آموزشی قابلیت اجرایی دارند به‌کار گرفته شوند و مدارس شاهد و ایثارگر باید الگوی سایر مدارس باشند.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این جلسه گفت: مدارس شاهد و ایثارگر در زمینه المپیاد‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و ... باید الگو باشند، موضوع حجاب، شئونات اسلامی و شأنیت این مدارس باید حفظ شود.

کمالی خاطرنشان کرد: کارکرد‌های دینی و فرهنگی در مدارس شاهد و ایثارگر تقویت شده و در زمینه محتوای آموزشی باید تصمیم‌های درست گرفته شود.

ارائه گزارش از فرآیند ثبت نام دانش آموزان شاهد و ایثارگر، استمرار ادامه تحصیل این عزیزان، تصمیم‌گیری در خصوص حد نصاب نمره علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر از جمله موضوعاتی بوده که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها